fbpx   .  

Rus Polisi “Eşcinselliği Yücelttiği” Gerekçesi İle Çocukların Çizimlerine El Koydu!

Rusya’da homofobi yeni bir boyut kazandı. Yekateringburg’da bir okulda düzenlenen çizim yarışmasında, bazı resimlere “eşcinselliği yücelttiği” gerekçesi ile polis tarafından el konuldu. 

“Anlayışlı Dünya” başlıklı yarışmada, 5. sınıftan 11. sınıfa kadar öğrencilerin yarışması hedefleniyordu. Olay yaratan çizimler Ural adlı Rus haber sitesinde “Ural okulunun yarışmasında gay ve lezbiyenlerin olduğu posterler” başlığı ile yayınlandı. 

9. sınıfa giden bir öğrencinin tasarladığı posterde, “Irkımızı, görünüşümüzü ve yönelimimizi seçmeyiz. Hepimiz kendimizce orijinaliz.” yazıyordu ve posterde üç farklı çift vardı. 

 

Başka bir çizimde ise farklı cinsel yönelimlere sahip ve farklı ırklardan figürler, “Biz anlayışlıyız, peki ya sen?” Diyordu. 

Rus polisi ise tüm bu iyi niyeti ayaklar altına aldı ve resimlere “eşcinselliği yücelttiği” gerekçesi ile el koydu. 

Şehir yönetimi ise yarışmaya ve çizimlere sahip çıktı ve görsellerde böyle bir propaganda amacı olmadığını dile getirdi. 

“Çizimlerdeki figürler evrensel değerleri temsil ediyor. Arkadaşlık, saygı ve karşılıklı anlayış ile birbirini kabullenme. Bazı çalışmalarda gökkuşağı olması bu çalışmaları LGBT kılmıyor. Çocukluk, arkadaşlık ve farklı milletlerin birleşmesini anlatıyor.”

Rus polisi ise çocuğu söz konusu okulda okuyan bir annenin şikayeti üzerine aksiyon aldığını belirtti. 

Yetkililer karara varmadan önce detaylı bir inceleme yürütüleceğini belirtti. Sürecin bir ay sürmesi öngörülüyor. 

“Bu incelemenin bir parçası olarak 17 çizime el konuldu ve karar bu çizimler incelendikten sonra açıklanacak.”

Rusya’nın gay propagandayı yasaklayan kanun konusunda şakası yok. Bu sene 16 yaşındaki bir genç, bu kanunu çiğnediği gerekçesi ile hapse atılmıştı. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.