2017’nin En Çok Şikayet Edilen TV Reklamlarından Biri Eşcinsel Öpücüğü İçeriyor

İngiltere'de 2017 yılının ilk yarısında en çok şikayet edilen reklamları arasında yüksek topuklu ayakkabıyla twerk yapan bir iş adamı ve bir lezbiyen öpücüğü bulunuyor. Denim şortu ve topuklu ayakkabısıyla, Dave adlı bir işadamının yer aldığı bir Moneysupermarket reklamı, 455 kişi tarafından şikayet edilerek; en çok şikayet edilen reklamlar arasında yer aldı. https://www.youtube.com/watch?v=xeNTarGSrbM İzleyiciler; reklamın saldırgan, cinsel içerikli, muhtemelen homofobik …

İngiltere’de 2017 yılının ilk yarısında en çok şikayet edilen reklamları arasında yüksek topuklu ayakkabıyla twerk yapan bir iş adamı ve bir lezbiyen öpücüğü bulunuyor.

Denim şortu ve topuklu ayakkabısıyla, Dave adlı bir işadamının yer aldığı bir Moneysupermarket reklamı, 455 kişi tarafından şikayet edilerek; en çok şikayet edilen reklamlar arasında yer aldı.

İzleyiciler; reklamın saldırgan, cinsel içerikli, muhtemelen homofobik olduğunu ve “nefret suçlarını teşvik etme potansiyeline sahip olduğunu” iddia etti.

Ocak ve Haziran arasında 293 şikayet ile hakkında en çok şikayet edilen ikinci bir reklam da Match.com reklamı. Şirketin kapsayıcı reklamı, kadın ortağının üstünü çıkaran ve onu tutkuyla öpen bir kadını içeriyordu.

Yüksek miktardaki şikayetlere rağmen, Reklam Standartları Kurumu reklamları çekmedi veya yasaklamadı ve “ciddi veya yaygın suç”lara neden olmayacağını belirtti.

Bununla birlikte fast food zinciri McDonald’s, fast food satabilmek için çocukların duygularıyla oynadığı iddia edildikten sonra, bir reklamını geri çekti.

Raporlar, 2017 yılının ilk yarısındaki şikayetlerin toplam sayısının son yıllarınkinden daha az olduğunu ve erkeklerin reklamlar hakkında kadınlardan çok şikayetçi olduklarını ortaya koydu.

Reklam Standartları Otoritesi Başkanı Guy Parker, şunları belirtti; 

“İnternet üzerinden daha fazla vakit geçiyoruz, ancak TV reklamlarının kitlesi şikayet etmeye devam ettiklerini gösteriyor. Sorun ne olursa olsun ve hangi medyadan olursa olsun, gördüğümüz ve duyduğumuz reklamlara güvenebilmeliyiz. Bir reklam yanlışsa, doğru taraf koymak için buradayız. “

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir