Jamie, "Drag sadece bir TV şovu değil, bir devrim" diyor. Bu filmin neden var olması gerektiğini özetleyen çok keskin ve kesinlikle doğru bir diyalog. Elbette, Drag Race'in gölgesi, filmin Londra'daki prömiyerinde boy gösteren Drag Race UK yıldızları da düşünüldüğünde, kesinlikle yapımın üzerinde. Ancak Lawrence Chaney ve arkadaşlarının yakın zamanda dikkat çektikleri gibi, kardeşlik RPDR serisinin …
İzleyin: Everybody’s Talking About Jamie Yılın En İyi LGBTİ+ Filmlerinden Biri
![](https://gmag.com.tr/wp-content/uploads/2024/08/placeholder-10.png)
Jamie, “Drag sadece bir TV şovu değil, bir devrim” diyor.
Bu filmin neden var olması gerektiğini özetleyen çok keskin ve kesinlikle doğru bir diyalog.
Elbette, Drag Race’in gölgesi, filmin Londra’daki prömiyerinde boy gösteren Drag Race UK yıldızları da düşünüldüğünde, kesinlikle yapımın üzerinde. Ancak Lawrence Chaney ve arkadaşlarının yakın zamanda dikkat çektikleri gibi, kardeşlik RPDR serisinin çok ötesine uzanıyor.
Bu nedenle, dün gece gerçekten bu filmi ustaca taşıyan yıldız Max Harwood ve 2011 BBC belgeseli Jamie: Drag Queen At 16’nın inkar edilemez ilham verici hikayesinin temeli olan gerçek hayattaki Jamie Campbell hakkındaydı.
Bununla birlikte, hikaye- iç açıcı ve otantik olmasına rağmen zayıf kalıyor.
Ancak kalabalığın en iyi şekilde memnun kalmasıyla, bu bir sorun olmaktan çıkıyor. Ve birçok kuir temasıyla film, ne olursa olsun anlam ve derinlik dolu. Film yalnızca cesur, Billy Elliot tarzı gerçekçiliği hedeflediğinde hata yapıyor.
Örneğin, filmin sonunda, Jamie’nin babasıyla olan gergin ilişkisinin durumu sadece birkaç sahneyle büyük bir iz bırakıyor. İkilinin bir futbol maçında yer aldığı ve Jamie’nin zihinsel durumu hakkında yeni sorular sorarken hiçbir soruya yanıt vermeyen abartılı bir sekans başka bir filme ait gibi.
Ancak Richard E. Grant, filme dramatik bir ağırlık getiriyor. Jamie’nin yaşlanan drag akıl hocası Hugo Battersby/Loco Chanelle rolünde – ondan bir elbise için 250 sterlin almasına rağmen! – hem güldürüp hem ağlatıyor.
Daha önce sözü edilen ‘This Was Me’ şarkısını söylüyor: drag sahnesindeki yükselişinden HIV/AIDS’in yakın çevresi üzerindeki etkilerine kadar gençliğini yeniden canlandırıyor. Grant baştan sona neredeyse kusursuz.
Tek gerçek sorun, yine de drag eksikliği. Jamie, filmin sonundaki komik diz boyu elbise dışında sadece bir kez drag içinde görünüyor.
Bu, gerçekten ölümcül bir kusur. Ama oyunculuklar o kadar güçlü ki ve Max o kadar iyi bir oyuncu ki, kolayca üstesinden geliyor. Parlak yönetmenlik ve aptal şarkıların eksikliğiyle de Everybody’s Talking About Jamie bu yılın hiç şüphesiz en iyi LGBTİ+ filmlerinden biri.