Diesel kreatif direktörü Nicola Formichetti, markanın yeni koleksiyonunu tanıtmak için YouPorn, PornHub, Tinder ve Grindr gibi alışılmadık platformları seçti. ''Düşündüğümüz fakat söyleyemediğimiz şeyler sinirimi bozuyor. Reklamlarda gördüğümüz şey sadece sahte rüyaların pazarlanması, sahte yüzler, ulaşılması imkansız bir güzellik modeli. Bence artık dürüst olmanın vakti geldi. Bu bir reklam ve biz ayakkabı satıyoruz, evet. Fakat …
Bir Porno, Bir Ayakkabı…
Diesel kreatif direktörü Nicola Formichetti, markanın yeni koleksiyonunu tanıtmak için YouPorn, PornHub, Tinder ve Grindr gibi alışılmadık platformları seçti.
‘‘Düşündüğümüz fakat söyleyemediğimiz şeyler sinirimi bozuyor. Reklamlarda gördüğümüz şey sadece sahte rüyaların pazarlanması, sahte yüzler, ulaşılması imkansız bir güzellik modeli. Bence artık dürüst olmanın vakti geldi. Bu bir reklam ve biz ayakkabı satıyoruz, evet. Fakat bunu ilginç bir şekilde yapıyoruz ve insanları gülümsetebiliyoruz.”
Son reklam kampanyasını yukarıdaki sözlerle açıklayan Formichetti, bu kampanya için internet dünyasından ilham almış; Tinder, Snapchat, selfie gibi internet klasiklerine dokundurmalarda bulunan reklam kampanyası Diesel emojileri, mini mesajlar ve klasik selfie pozlarıyla internet kültürünün ironik bir ele alınışı adeta. ”Emojiler adeta yeni bir dil. Artık o şekilde anlaşıyoruz.” diyen Formichetti, kendi markasıyla bile dalga geçmekten kendini alamamış; Joe Jonas ve Kiko Mizuhara’nın kameraya gülümsediği bir karede ”Bizim @diesel‘den daha fazla takipçimiz var.” mesajı yer alıyor.
Diesel’in internetle ilişkisinin en radikal yönü bu değil elbette; marka, bu yeni reklam serisinin yayınlanması için PornHub ve YouPorn gibi porno sitelerini ve Tinder ve Grindr gibi app’leri kullanmayı tercih etmiş;
”Hala panolar ve dergilere de reklam vereceğiz ve önemliler, fakat insanların gittiği yeni platformlara da dikkat etme vakti – onlar da telefonlar, iPad’ler ve dijital ekranlar. Mesela Tinder’da, modellerimizin biri bir kullanıcı gibi görünüyor, kaydırıyorsunuz ve ekranınıza Sam geliyor. Bir reklam olduğu bariz fakat tüketiciyle yeni bir şekilde iletişime geçiyoruz, ve bu transparanlığı markamızda istiyoruz.”
Marka sadece app’lerde değil dünyanın en çok ziyaret edilen 64. sitesi olan PornHub ve dünyanın en çok ziyaret edilen 172. sitesi olan YouPorn’da da bu reklam kampanyasının görüntülerine yer verecek. Formichetti bu kararı şöyle açıklıyor;
”Biz seksi bir markayız. PornHub ve Grindr’la çalışan ilk marka olacağız ve ilk iç çamaşırı koleksiyonumuzu da buralarda tanıtacağız. Çok fazla ilgi çekiyor! Hem eğlenceli, hem de gözlerin üzerinizde olmasını garantiliyor. Ne de olsa hepimiz böyle sitelere girmiyor muyuz zaten? Mesaj açık; belki işinizi halletmeden önce kenarda beliren yeni pantolon ve ayakkabılarımıza da bakmak istersiniz!”
Formichetti, bu karara karşı olan şüpheleri Diesel’in yüksek fiyatlı bir modaevi değil, bir sokak modası markası olmasıyla açıklayıp cesur kararını buna bağlıyor; ”Cinsellik hala günümüz dünyasında bir tabu. Ofiste bile bazı insanlar şok oldu. Ama (Renzo) Rosso ‘Bu harika! Çok Diesel, hadi yapalım!’ dedi ve kararı böylece aldık: PornHub’a reklam veren ilk marka biz olacağız.”
Diesel’in açtığı yoldan yürüyen diğer markalar olacak mı dersiniz?