Renaldi'nin fotoğraflarının bir koleksiyonu şu anda New York'un önde gelen sanat müzelerinden birinde sergilenmektedir. Koleksiyonun tamamı fotoğrafçı Richard Renaldi'nin eseridir. Renaldi bir telefon görüşmesinde GSN'ye, gece kulübü dünyasının hedonizminden ayrılıp Manhattan'ın durağanlığını yakalamak istediğini söyledi. 'Başka bir dünyadasın, belki de biraz değişmiş bir durumdasın: Bu kasaba sokaklarında sessizce ilerlemek huzur verici bir şey.' Dedi. Sanatçının bu …
HIV Pozitif Sanatçının Gözünden Eşcinsel Gece Kulüpleri
Renaldi’nin fotoğraflarının bir koleksiyonu şu anda New York’un önde gelen sanat müzelerinden birinde sergilenmektedir. Koleksiyonun tamamı fotoğrafçı Richard Renaldi’nin eseridir. Renaldi bir telefon görüşmesinde GSN’ye, gece kulübü dünyasının hedonizminden ayrılıp Manhattan’ın durağanlığını yakalamak istediğini söyledi.
‘Başka bir dünyadasın, belki de biraz değişmiş bir durumdasın: Bu kasaba sokaklarında sessizce ilerlemek huzur verici bir şey.’ Dedi.
Sanatçının bu koleksiyonu 2010-2017 yıllarını kapsıyor. Sergiye 130’dan fazla fotoğraf içeren bir kitap da eşlik ediyor.
Renaldi, fotoğraftaki eşcinsel sahnelerinin kendi kimliğini keşfetmesine nasıl yardım ettiği sorulduğunda,”Kesinlikle önemliydi.” Diyor.
”Bence, özellikle Orlando’daki Pulse gece kulübü çekimlerinden sonra yazılanlardan bazılarını okursanız, birçok kişi gece kulübünün nasıl güvenli bir alan sağladığını anlattı. Orada biraraya gelenler, onlar alternatif bir aileydi.”
”Bence eşcinsel kulüpleri, gidip kendinizi benzer insanlara özgürce, açıkça ve sansürsüzce ifade edebileceğiniz bir yer.”
”Burası LGBT’lerin yaratıcılıkları için bir çıkış. Sanırım birçok insan gece hayatı kimliğini, diğer bölümlerini yaratmak ve keşfetmek için kullanıyor ve çeşitliliği ya da tuhaflığı kutluyor: buraları içinizdekini yakalamak için uygun bir yer oluyor.”
Kitapta Renaldi, projenin arkasındaki motivasyonu ve kulüp çevresindeki kendi geçmişi üzerine de bir makale yazmıştır.
Sound Factory gece kulübünü 80’lerin sonlarına / 90’lı yılların başında bırakma deneyimini anlatıyor.
Renaldi 60’lı yılların başlarında gençken, kendisini eşcinsel olarak tanımlamaya çok korktuğunu söyledi.
Aids dönemi
”Kendimiz için yarattıklarımızın zırhı, AIDS’e karşı bir siperdi. Bu tılsım, bizleri çevremizdeki boşa harcama ve ölüm korkusundan kurtaracağımız inancına vardırdı.”
Renaldi HIV pozitif oldu. Fotoğraf Serisinin HIV’i açıkça yansıtmamasından ve serinin eşcinsel kulüplere odaklandığından dolayı oldukça eleştirildi.
”HIV benim kişisel hikayemin bir parçası ve dışarı çıkma deneyimim. Başlangıçta HIV ve AIDS’e yakalanma korkusuyla kendimi engelledim.”
”Gece hayatım 70’lerin sonundan 80’li yılların ortalarına doğru değişti ve dışarı çıkmaya başladığımda 1980’lerin ortalarıydı.”
Renaldi’nin kitapta belirttiği gibi, kendisini bugünlerde kulüp sahnesinden uzakta buluyor ve bağlantıyı henüz kurmaya hazır değil.
”Şimdi 48 yaşındayım. Orta yaşlardayım ve şu anda hem katılımcı hem de gözlemci olarak kulüplere geri döneceğimi umuyor ve hala oyunun bir parçası olarak kalmaya çalışıyorum, gitmemeye çalışıyorum.”
Manhattan Sunday koleksiyonu, 11 Haziran’a kadar Eastman Müzesi’nde.