LGBTİ Ergenler Sorunlarını Anlattı

Önceki gün İstanbul’da ‘LGBTİ Ergenler Anlatıyor: ‘Öğrenci Olmak’ başlıklı bir forum düzenledi. LGBTİ ergenler, arkadaşları, ebeveyn ve öğretmenleri okulda yaşadıkları zorlukları anlatıp deneyimlerini paylaştı. ‘Liseli LGBTİ’ oluşumunun kurucularından Emre ve Elif, “Öğretmenlerden istediğimiz eşcinsel öğrencileri koruyup kollamaları değil. Ayrımcılık yapmasınlar yeter. Her şeye rağmen Türkiye’den ümitliyiz” diyor. İsveç Enstitüsü desteğiyle başlatılan ‘Genç Sesler’ projesi kapsamında …

Önceki gün İstanbul’da ‘LGBTİ Ergenler Anlatıyor: ‘Öğrenci Olmak’ başlıklı bir forum düzenledi. LGBTİ ergenler, arkadaşları, ebeveyn ve öğretmenleri okulda yaşadıkları zorlukları anlatıp deneyimlerini paylaştı. ‘Liseli LGBTİ’ oluşumunun kurucularından Emre ve Elif, “Öğretmenlerden istediğimiz eşcinsel öğrencileri koruyup kollamaları değil. Ayrımcılık yapmasınlar yeter. Her şeye rağmen Türkiye’den ümitliyiz” diyor.

İsveç Enstitüsü desteğiyle başlatılan ‘Genç Sesler’ projesi kapsamında önceki gün İstanbul’da yapılan düzenlenen ‘LGBTİ Ergenler Anlatıyor: ‘Öğrenci Olmak’ forumunda LGBTİ ergenlerin yaşadığı zorluklar, bu zorlukları aşma çabaları, okulda var olma deneyimleri ve bu mücadelede yanlarında olan arkadaşları, ebeveynleri ve öğretmenlerinin deneyimleri konuşuldu.

Yaklaşık üç saat süren toplantıya Liseli LGBTİ oluşumundan Emre Demir, Elif Nur Ceylan, Melise Yıldırım, Eğitim-Sen LGBTİ Komisyonu’ndan Ramazan Çakı ve LİSTAG (LGBTİ Bireylerin Aileleri Derneği)’dan Günseli Dum katıldı.

Eğitim-Sen LGBTİ Komsiyonu’ndan Çakı, LGBTİ öğrencilerin en büyük sorunun akran zorbalığı olduğunu söyledi: “Öğretmenlerin bilgileri arttıkça önyargılar azalıyor. Yeni nesil öğretmenler daha dikkatli dil kullanıyor ama akran zorbalığı değişmiyor.” LİSTAG’dan Günseli Dum da LGBTİ öğrencilerin mağdur olmaması için en önemli rolün öğretmenlere düştüğünü söyledi.

“AYRIMCILIK SINIF TANIMIYOR”

Peki LGBTİ bireyler okullarda ne yaşıyor?

Liseli LGBTİ oluşumundan Elif Nur Ceylan şöyle cevaplıyor:
“Geçiş döneminde kendimizi yeni tanımlamaya çalışırken idarecilerin cinsiyetçi uygulamalarına karşı sürekli bir ‘ait hissetmeme’ durumu oluyor. Ayrımcılık sınıf tanımıyor. Maslak’ta puanı yüksek bir okulda okudum ve hiç beklemediğim tepkiler gördüm. Israrla ‘Ben de normalim’ diye anlattıktan bir yıl sonra üstüme sıra fırlatanlarla yakın dost olabildik. Ebeveynler “Çocuğumu kötü etkiliyor” diye şikayet ediyor. Öğretmenler de bu konuda bilgisiz ve nefret söyleminde bulunuyor. Okul değiştirmeye iten şeyler yapıyorlar. Bir de aileye iletiyorlar.”

Liseli LGBTİ’nin kurucularından Emre Demir de akran zorbalığının akıl almaz boyutlarda olduğunu söylüyor:
“Ergenlikte alınganlık ve saldırganlık daha fazla. Sistemsel baskı da var. Eşcinselliğin psikolojik bozukluk olduğu yazan kitaplarla karşılaşıyoruz. Eğitim fakültelerindeki akademisyenler ve oradan çıkan öğretmenler homofobik eğitim alıp bunun sonucunu okula yansıtıyor. Ancak Türkiye’den ümitliyiz. Öğretmenlerden istediğimiz, eşcinsel öğrencileri koruyup kollamaları değil. Pozitif ayrımcılık yapmasınlar. Ayrımcılığın genel olarak kötü olduğunu anlatsınlar.”

liseli-lgbtiLiseli sorunları farklı

Toplantı öncesinde Liseli LGBTİ oluşumunun kurucularından Emre Demir ve Elif Nur Ceylan’la bir araya geldik. Emre, şu an Mimar Sinan Üniversitesi’nde Sosyoloji öğrencisi. Elif’se lise ikinci sınıf öğrencisi. İki yıldır Liseli LGBTİ oluşumunda aktif olarak çalışıyor.

Geçen yıl başında faaliyete geçen Liseli LGBTİ’nin neden kurulduğunu şöyle anlatıyorlar:
“Diğer LGBTİ örgütlerine gittiğinizde bir yaş hiyerarşisi oluyor. Mesela toplantı saatleri onların iş çıkışlarına ayarlandığında bizim için saat geç oluyor. Yaşadığımız sorunlar da farklı. Onların dönemiyle bizimki arasında 10 yıl var. Şu an Liseli LGBTİ’de aktif çalışan 25 kişi var ama 200’e yakın kişiyle iletişim içindeyiz.”

Kaynak: Hürriyet

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir