Senarist ve yönetmen Ray Yeung, Asyalı LGBT'lerin problemlerini beyaz perdeye taşıyor. Vizyona son giren filmi, Front Cover, yakın zamanda Kuir Asya Konferansı ve Film Festivali çerçevesinde British Museum'da gösterilmiş, Asya'daki LGBT problemlerinin varlığına dikkat çekme konusunda önemli bir adım olmuştu. Asya'nın genelinde LGBT olduğunu açıklamak hala hoş karşılanmıyor ve Front Cover gibi içinde LGBT içerik …
‘Front Cover’ Filmi Asyalı LGBT’ler İçin Daha Fazla Eşitlik İstiyor
Senarist ve yönetmen Ray Yeung, Asyalı LGBT’lerin problemlerini beyaz perdeye taşıyor.
Vizyona son giren filmi, Front Cover, yakın zamanda Kuir Asya Konferansı ve Film Festivali çerçevesinde British Museum’da gösterilmiş, Asya’daki LGBT problemlerinin varlığına dikkat çekme konusunda önemli bir adım olmuştu.
Asya’nın genelinde LGBT olduğunu açıklamak hala hoş karşılanmıyor ve Front Cover gibi içinde LGBT içerik barındıran filmler büyük sansüre uğruyor. Çin ve Hong Kong gibi yerlerde bile, eşcinsel ilişkiler yasal olsa dahi devlet tarafından resmi bir şekilde tanınmadığı için olası istismar durumları için koruyucu yasalar bulunmuyor. Bu da bölgedeki LGBT’ler de batıya gitme arzusu yaratıyor.
“Batı’ya gelme düşüncesinin altında büyük ölçüde burada özgür olabilme hayali yatıyor.” diyor Yeung.
“Fakat bilmiyorlar ki buraya geldiklerinde de etniklerinden ötürü farklı bir ayrımcılığa maruz kalma ihtimalleri oldukça yüksek.”
Yeung’un amacı, yaptığı filmler ile LGBT topluluğunun Asyalı üyeleri için farkındalık yaratmak ve karşılaşılan zorluklara dikkat çekmek.
2015 yılında vizyona giren ve uluslararası platformlarda yayınlanan Front Cover, Çinliliğini inkar eden Ryan Fu ile Pekin’li vatansever Qi Xiao Ning’nin aşk hikayesini anlatıyor.
Filmde iki erkek arasındaki ideolojik farklılık ön plana çıkıyor: Biri kültüründen utanırken, diğeri özgüvenli bir şekilde onu savunuyor.
Dikkat çekilen bir başka husus da eğitim ve maddi varlığın Batı’ya göçteki etkisi.
Yeung: “Batı’da Çinli ve gay olunca her açıdan sırıtıyorsunuz.”
“Bu insanların büyük bölümü mümkün olduğunca Asyalı ve gay değilmiş gibi davranmaya çalışıyor. Bir noktada içsel bir yolculuk gerekiyor.”
Yeung’un ilhamı bir Hong Kong’lu olarak İngilterede geçirdiği yıllarda edindiği tecrübelerden geliyor.
“13 yaşımda cinselliğimi yeni yeni keşfediyordum ve bir çok mücadele içindeydim.”
”Batı’da büyüyen Asyalı çocukların çoğu hep ortama kaynamaya, uyum sağlamaya çalışıyor ve bu da kendilerini kaybetmelerine yol açıyor.”
Yeung filmlerinin sadece toplumda farkındalık yaratmasını değil, bireylerde de kendileri olabilmeleri motivasyonunu yaratmasını umuyor.
“İster istemez duygulanıyorum çünkü bazen seyirciler gelip ‘Benle benzer şeyleri yaşamış biri olduğundan haberim yoktu’ diyor.”
“Çoğu zaman, LGBT filmlerinde milletlerarası aşklara yeterince dikkat çekilmiyor. Bu açıdan bakınca Front Cover daha da önemli bir film ve distribütörleri izleyici kitlesi hakkında bir kez daha düşünmeye itiyor. Yayınlanma sürecinde İngiltere ve Avrupa’da bile zorluklarla karşılaştık.”
Yeung, Batı film endüstrisinde Asyalı oyunculara yeteri kadar şans tanındığını düşünmüyor.
“Daha fazla Asyalı senarist ve yapımcı görmemiz gerekiyor. Bu Asyalı oyuncuların önünü açacaktır.”
Ayrımcılığa dikkat çekmek ve Asyalı yetenekleri için daha fazla fırsat yaratmak isteyen Yeung’un izleyenlere genel olarak mesajı ise şöyle: “Merhametli olun. Diğer insanların farklılıklarını görün ve onları anlamaya çalışın. Araya bariyer koymayın. Buraya gelenler muhtaç oldukları için geliyor, bizden bir şeyler götürmek veya çalmak için değil.”
“İnsanlar sürekli Hollywood yapımı süper kahraman filmleri izlemek yerine farklı kültürlerin, farklı dillerin filmlerine meraklı olmalılar.”
Yeung sıradaki projesi ile LGBT’nin yaşlanan üyelerini ve karşılaştıkları problemleri anlatmayı hedefliyor.