Cadılar Bayramı için yapılan yeni reklam filmi, cinsiyet ikiliğine ayak uydurmamayı ele alıyor. My Heroes reklam filminde bir aile Cadılar Bayramı’na hazırlanıyor. Anne çocuklar için hazırladığı kıyafetleri çıkarırken, baba tereddüt ederek bakıyor. Çocuklar şeker toplamaya gittiklerinde ebeveynleri onlara eşlik ediyor. Wonder Woman ve Batman kostümlü çocuklar kapıları çalarken uzaktan izliyorlar. İzleyiciler reklamın sonunda ise çocuklar …
İzleyin: Bu Cadılar Bayramı Reklamı, Çocukların Cinsiyet İkiliğini Reddetmesini Anlatıyor
Cadılar Bayramı için yapılan yeni reklam filmi, cinsiyet ikiliğine ayak uydurmamayı ele alıyor.
My Heroes reklam filminde bir aile Cadılar Bayramı’na hazırlanıyor. Anne çocuklar için hazırladığı kıyafetleri çıkarırken, baba tereddüt ederek bakıyor.
Çocuklar şeker toplamaya gittiklerinde ebeveynleri onlara eşlik ediyor. Wonder Woman ve Batman kostümlü çocuklar kapıları çalarken uzaktan izliyorlar.
İzleyiciler reklamın sonunda ise çocuklar uyumaya giderken kimin hangi kostümü giydiğini anlıyorlar.
Reklam filmi spekülatif bir fikirden ortaya çıkmış. Yapımcılar bu fikrin büyük bir kostüm firması tarafından benimsenmesini umuyorlar.
“Bir erkek çocuğu neden Wonder Woman olamasın?”
Reklamın yazarları Alex Dat ve Brian Carufe iken yapımcısı Max Landwirth ve Landwirth Legacy Productions. Yönetmen ise Almog Avidan Antonir.
Day, “Bir erkek çocuğu neden Woner Woman olamasın?” diye kendine sorduktan sonra böyle bir reklam filmi çekmeye karar vermiş.
“Brian Carufe’yi aradım ve genel fikri anlattım. Daha önceki bir reklam filmimi çeken arkadaşım Toby Wosskow Max ve prodüksiyon şirketindeki takıma haber verdi.”
Carufe toplumun cinsiyet ikiliğinden uzaklaşıp uzaklaşmadığı sorulduğunda “Toplum her zaman yeni şeyleri kabul etmede yavaştır, bu konuda da aynı,” dedi.
“Reklamı çektiğimizde LGBT topluluğunda yer bulacağını biliyorduk ama vermek istediğimiz mesaj daha evrensel. Başkalarının fikirlerine aldırmadan mutlu ve rahat yaşamakla alakalı.”
“Geleceğin çocukları.”
Son birkaç sene içerisinde büyük perakendeciler kız ve erkek çocuk reyonlarını kaldırdı. Bunların arasında Target ve Disney de var. Alex filmi yaparken akıllarında belirli bir markanın olduğunu söyledi.
“Party City ilk hedefimizdi. Daha önce ilgilerini çekmeye çalıştık ama nafile. Bu reklamdaki mesajı bütün markaların kabullenmesini umuyoruz.”
“Çocuklar geleceğimizdir. Yeni kahramanlarımız geleceğe doğru yol alıyorlar. Biz de onların kim olmak istediklerini desteklemeyeliyiz.”
“Bu reklam filmiyle bir erkek çocuğunun da Wonder Woman olabileceğini göstermek istiyoruz.”
Reklam filmi cinsiyet kimliklerini sorgulayan gençlere ve çocuklara destek veren Mermaid UK derneği tarafından övgüler aldı.
Derneğin sözcülerinden biri GNS’e “Mermaids çocukların kendilerini ifade etmekte özgür olmalarını gösteren bu reklamı destekliyor,” dedi.