Tıraş bıçağı markalarından Gillette, son yayınladığı reklam nedeniyle özellikle erkekler tarafından eleştiri konusu oldu. Geçtiğimiz Pazartesi günü yayınlanan reklamda stereotip haline gelmiş erkek hareketlerinden özellikle zararlı olanlar sergileniyor ve söz konusu davranış kalıplarının bırakılması adına bir çağrı yapılıyor. Zorbalık, kavga etmek ve cinsel tacizde bulunmak gibi ögelerin yer aldığı reklam, sosyal medyadaki bazı çevreler tarafından …
İzleyin: Gilette Reklamı Büyük Tepki Topladı!
Tıraş bıçağı markalarından Gillette, son yayınladığı reklam nedeniyle özellikle erkekler tarafından eleştiri konusu oldu.
Geçtiğimiz Pazartesi günü yayınlanan reklamda stereotip haline gelmiş erkek hareketlerinden özellikle zararlı olanlar sergileniyor ve söz konusu davranış kalıplarının bırakılması adına bir çağrı yapılıyor.
Zorbalık, kavga etmek ve cinsel tacizde bulunmak gibi ögelerin yer aldığı reklam, sosyal medyadaki bazı çevreler tarafından ise nedenini anlamakta güçlük çektiğimiz bir şekilde tepki görüyor.
https://youtu.be/koPmuEyP3a0
Gillette, reklam kampanyasını hayata geçirmeden önce 1,188 ABD vatandaşı yetişkin erkeğin katıldığı bir araştırma düzenledi ve katılımcılardan “en iyi hissettikleri an”ı tanımlamaları istendi. Katılımcıların çoğunluğa yakını, “yumuşak” sayılabilecek dürüstlük, ahlak ve saygı gibi özellikleri listeledi.
Haberimizin konusu olan reklam da bu değerlere vurgu yapacak şekilde hazırlandı.
Fakat sosyal medyadaki bazı tepkilere ve yorumlara bakacak olursak, birileri erkekliği kavga-gürültü ve zorbalıktan ibaret zannediyor. Reklam, genellikle muhafazakar ideolojilere mensup kişiler tarafından eleştirildi.
İngiliz gazeteci Piers Morgan, reklam için aşağıdaki ifadeleri kullandı.
“Yetişkinlik hayatım boyunca Gillette kullandım fakat bu saçmalık beni markadan tamamen soğutabilir. Bırakın oğlanlar oğlan olsun. Bırakın erkekler erkek olsun.”
I've used @Gillette razors my entire adult life but this absurd virtue-signalling PC guff may drive me away to a company less eager to fuel the current pathetic global assault on masculinity.
Let boys be damn boys.
Let men be damn men. https://t.co/Hm66OD5lA4— Piers Morgan (@piersmorgan) January 14, 2019
Morgan, atmış olduğu tweeti sayması güç olacak defa retweetledi.
Muhafazakar çizgisi ile bilinen bir başka isim Mark Dice da reklamı kendince tiye aldı:
“Reklamda hiç trans erkek olmadığını farketiniz mi!!???”
“BEYAZ ERKEKLERİN HEGOMONYASI GEZEGENİMİZİ MAHVEDİYOR!!!!!! YAZIKLAR OLSUN”
https://twitter.com/MarkDice/status/1085059500229324801
Reklam YouTube’da ise 314,000 ‘beğenmedim’ tepkisine karşılık sadece 67,000 ‘beğendim’ toplayabildi.
Yorumlar