Gün geçmiyor ki Stefano Gabbana yeni bir garipliğe daha karışmasın. Lüks moda evi Dolce & Gabbana’nın, sosyal medyada yayınladığı ırkçı videolar nedeniyle başı dertte. Videolar markanın Şangay’da gerçekleşecek etkinliği için hazırlanmış olsa da, önce etkinlik sonra videolar iptal edildi. Videoların ilkinde, parıltılı bir kıyafet ve geleneksel Çin müziği eşliğinde kıkırdayan Asyalı bir model chopstick ile …
Dolce & Gabbana’nın Irkçı Reklamları Tepki Çekti
Gün geçmiyor ki Stefano Gabbana yeni bir garipliğe daha karışmasın.
Lüks moda evi Dolce & Gabbana’nın, sosyal medyada yayınladığı ırkçı videolar nedeniyle başı dertte. Videolar markanın Şangay’da gerçekleşecek etkinliği için hazırlanmış olsa da, önce etkinlik sonra videolar iptal edildi.
Videoların ilkinde, parıltılı bir kıyafet ve geleneksel Çin müziği eşliğinde kıkırdayan Asyalı bir model chopstick ile pizza yemeye çalışıyor.
https://www.instagram.com/p/BqR4-DVi4wQ/?utm_source=ig_embed&utm_medium=loading
Silinen diğer videolarda ise aynı model yine chopstick kullanıyor ve bu sefer makarna yemeye çalışıyor. Tesadüf bu ya, yine başarısız oluyor.
Reklam Gabbana’ya komik gelmiş olacak ki yayınlanmış fakat bir çok marka bu duruma tepki göstermek adına düzenlenecek etkinlikten çekildi.
İşin en kötü kısmı ise, saygısız ve can sıkan yorumları ile ön plana çıkan Stefano Gabbana’nın moda yazarı Michaela Phuong’a Instagram mesajları yoluyla ettiği hakaretler. Mesajlarda Gabbana bu videoları başından beri silmek istemediğini belirtmesi ve Phuong’a “cahil”, “kokuşmuş” ve “mafya” gibi ifadeler kullanması.
Stefano Gabbana olayın takibindeki saatlerde hesabının başkaları tarafından ele geçirildiğini ve Çin kültürünü ezelden beri sevdiğini söyleyen bir açıklama yayınladı.
https://www.instagram.com/p/BqbgvLinF1w/?utm_source=ig_embed&utm_medium=loading
2005’ten beri Çin pazarında olan ve sadece 4’ü Şangay’da olmak üzere 44 butik dükkana sahip marka, durumun daha kötüye gitmesine engel olmak için apar topar bir özür metni yayınladı.
“Kontrolümüz dışında gerçekleşen bu gönderiler için yaratmış olabileceğimi her türlü rahatsızlıktan ötürü özür diliyoruz. Çin halkına ve Çin kültürüne sevgi ve saygıdan başka bir his beslememiz söz konusu olamaz.”
https://www.instagram.com/p/Bqchr5pHyPd/?utm_source=ig_embed&utm_medium=loading
Fakat Gabbana yavaş yavaş kredisini tüketiyor. Geçtiğimiz sene Pekin’i pis, gelişmemiş bir şehir gibi gösteren marka o zaman da büyük tepki toplamış ve kampanyasını iptal etmek durumunda kalmıştı.
Eğer D&G Çin’i seviyorsa, belki de bunu daha düzgün bir şekilde göstermeli.