‘Youtube Sansürü’ Skandalında İkinci Round!

Görünüşe göre, 2017 yılında itiraf videoları , gay youtuberlar ve tüm gay dostu reklamlar ‘’başkalarını rahatsız edebilir’’video kategorisi altına girecek. "Rahatsız edici olabilecek ve görmek istemediğiniz içeriği "filtrelemek için, YouTube birkaç yıldır kısıtlı bir mod sunuyordu. Bununla birlikte, bu hafta sonu twitterda gündem konusu olan eşcinsel sahneleri içeren, ya da sadece LGBT kişilere sunulan çok …

Görünüşe göre, 2017 yılında itiraf videoları , gay youtuberlar ve tüm gay dostu reklamlar ‘’başkalarını rahatsız edebilir’’video kategorisi altına girecek.

“Rahatsız edici olabilecek ve görmek istemediğiniz içeriği “filtrelemek için, YouTube birkaç yıldır kısıtlı bir mod sunuyordu. Bununla birlikte, bu hafta sonu twitterda gündem konusu olan eşcinsel sahneleri içeren, ya da sadece LGBT kişilere sunulan çok sayıda YouTube videosunun ‘uygunsuz olabilir.’şeklinde sınıflandırıldığı yönünde söylentiler oluşmuştu.

Son dönemde popüler olmuş ,Çiçek, gökkuşağı tankları ve buketler ile göçmenlik karşıtı politikasıyla mücadele eden “Make Love Not Walls” başlıklı yeni Disel reklamı da gay sahneler içerdiği için sansür altına girdi. Tıpkı Maggie Lindemann’ın “Pretty Girl” adlı klipte olduğu gibi iki kadın arasında bir romantizm, yada Avusturalyalı açık gay pop yıldızı Troy Sivan’ın, “YOUTH”, “WILD” ve “HEAVEN” klipleri gibi, bunlar da sansüre maruz kalma sürecinde.

Ariana Grande blogunda, “Zorbalığa uğrayan eşlere ne önerirsiniz?” Diye sorduğunda bile…yine sansür.

Ariana Grande'nin Everyday videosundan
Ariana Grande’nin Everyday videosundan

Ardından sönük bir ifadeyle YouTube, kısıtlı modun sadece LGBT videolara değil, yalnızca “daha hassas konulara” ilişkin videolara yönelik olduğunu ve “herhangi bir karışıklığa izin verdiklerinden ötürü” pişman olduklarını belirtti. Ancak ortada ne gerçek bir mazeret ne de çözüm yok.

Tartışmanın başka bir kanadında ise tam bir ikinci round yaşandı!

Dünya devleri LGBT yoksa biz de yokuz dedi!!

Özellikle İngiltere’de, Google’ın sahibi olduğu YouTube ortaklığını terk eden reklamverenler. Times tarafından yapılan soruşturmayı esas alan Le Monde, büyük grupların reklamlarını homofobik, İslamcı, antisemitik vaazlara ya da YouTube’daki Ku Klux Klan’ın eski liderlerinin konuşmalarına bağlı bulduklarını bildirdi. Birçok banka (HSBC, Lloyds Banking Group …), medya şirketleri (BBC, Guardian, Havas), büyük markalar (L’Oreal, McDonald’s, Mark & Spencerler vb.) Ve kurumlar.) da Reklam yatırımlarını bu platformda askıya aldı!

Tüm bu olaylar Dailymotion’ı hayatımzda tekrar görmek için beklenen an olabilir mi acaba?

 

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir