Resmi bir duyuruyla Facebook, reklam platformundan cinsel yönelime göre hedef alan reklamları kaldırdığını açıkladı. LGBT topluluğuna sunulan hizmetleri öneren organizasyonlar, hitap ettikleri kitleye direkt olarak ulaşamıyor. Buzzfeed'e göre Facebook flört uygulaması şirketlerini bu uygulamadan muaf tuttu ve bu araçları bu şirketler hala kullanabiliyor. 7/24 aktif olan intihara meyilli LGBT gençlere yardım etme amacı güden the …
Facebook, Cinsel Yönelime Göre Gösterilen Reklamları Yasaklıyor!
Resmi bir duyuruyla Facebook, reklam platformundan cinsel yönelime göre hedef alan reklamları kaldırdığını açıkladı. LGBT topluluğuna sunulan hizmetleri öneren organizasyonlar, hitap ettikleri kitleye direkt olarak ulaşamıyor.
Buzzfeed’e göre Facebook flört uygulaması şirketlerini bu uygulamadan muaf tuttu ve bu araçları bu şirketler hala kullanabiliyor.
7/24 aktif olan intihara meyilli LGBT gençlere yardım etme amacı güden the Trevor Project’in geliştirme müdürü Calvin Stowell, Facebook’la seçeneklerin geri gelmesi konusunu görüştüklerini söyledi:
“Hedef alabilmenin kullanıma açık olması çok önemli. Hizmetlerimizin reklamını yapıyoruz ve hayatlar kurtarıyoruz. Kısıtlı bir bütçemiz var ve şimdi paramızı ortalığa saçıp o reklamın ulaşması gereken kişiye ulaşmasını ummak zorundayız.”
Bu senenin başlarında Facebook, haber yayınlarının güvenilirliğini ölçmek için yayacağı bir anket sebebiyle benzer bir tepki fırtınasına maruz kalmıştı. Hareket, LGBT topluluğu ve diğer hassas grupların Facebook’tan ‘LGBT insanları daha fazla zulüm ve yanlış bilgilendirilmeye açık hale getirmeyeceği’ konusunda güvenceler istemesine sebep olmuştu.
PinkNews Medya Grubu’nun yöneticisi Benjamin Cohen konu hakkında şunları söylemişti:
“Facebook’un yaptığı değişiklikler homofobiklerin LGBT medya kuruluşlarının güvenilirliğini değerlendirmesine sebep olabilir. Eğer fazla sayıda insan bir yayıncının güvenilmez olduğunu söylerse o yayıncının içerikleri kısıtlanabilir ve Facebook haber akışından çıkarılabilir. Bu demokrasi ve LGBT hakları açısından sakıncalı. Facebook, LGBT ve diğer azınlık medya kuruluşlarının bu politika değişimi yüzünden ayrımcılığa uğrayıp uğramayacağını açıklığa kavuşturmalı.”