Barilla, İtalya'da düzenlenen bir yarışmanın katılımcılarına özel üretim bir hediye verdi. Sponsorluğunu üstlendiği Dünya Makarna Şampiyonası'nda Barilla, üzerinde lezbiyen bir çiftin tasarımının yer aldığı özel üretim paketli makarnasından dağıttı. Çizim Olimpia Zagnoli tarafından tasarlandı. Barilla'nın yöneticilerinden Kristen Anderson: "Olimpia'yı bir kaç yıldır zaten takip ediyoruz ve tarzını beğeniyoruz. Sade ve güzel, aynı makarna ve domates …
Barilla’dan Özel Üretim: Kutuya Lezbiyen Çift Tasarımı
Barilla, İtalya’da düzenlenen bir yarışmanın katılımcılarına özel üretim bir hediye verdi.
Sponsorluğunu üstlendiği Dünya Makarna Şampiyonası’nda Barilla, üzerinde lezbiyen bir çiftin tasarımının yer aldığı özel üretim paketli makarnasından dağıttı.
Çizim Olimpia Zagnoli tarafından tasarlandı.
Barilla’nın yöneticilerinden Kristen Anderson: “Olimpia’yı bir kaç yıldır zaten takip ediyoruz ve tarzını beğeniyoruz. Sade ve güzel, aynı makarna ve domates sosu gibi.”
Zagnoli için ise bu tasarım basit bir spagetti kutusundan daha fazlası.
2013 yılında Barilla yöneticilerinden Guido Barilla konuk olduğu radyo programında “asla eşcinsellerin olduğu bir reklam yapmayacağını” belirtmiş, “Gayler beğenmiyorsa başka markayı tercih edebilir.” demişti.
Makarnanın “geleneksel aile”yi temsil ettiğini düşünen Guido, daha sonra ifadeleri için özür dilemişti. İçinde Zagnoli’nin de yer aldığı büyük bir kesim, bu söylemler nedeniyle Barilla’yı boykot kararı almıştı.
“Tepki bir saniye bile gecikmedi. Özürlerine rağmen, herkes Barilla ürünlerini bırakma kararı aldı. Ben de onlardan biriydim. Düşününce, az bir süre değil.”
Geçtiğimiz yıl Barilla tarafından iletişime geçilen Zagnoli, tasarım olarak bir spagettiyi paylaşan iki kadından oluşan tasarımını gönderdiğini ve reddedileceğini düşündüğünü belirtiyor.
“Parçası olduğum boykotun sonuç verdiğini görünce mutlu olmadığımı söyleyemem. Demek ki mütevazı mutfağıma dair yaptığım küçük seçimler, bir yerlerde bir etkiye sahip olabiliyor.”
https://www.instagram.com/p/BpW1mdDnZe8/?utm_source=ig_embed
“Reklam ve iletişim kendimiz hakkında ne hissettiğimizi değiştirebilecek kadar güçlü ve bunu doğru kullanırsak, tek bir nesle değil nesiller boyu faydası olacak görseller bırakabiliriz.”