EasyJet, Daha Kapsayıcı Olmak Adına ‘Bayanlar ve Baylar’ Yerine ‘Hoş geldiniz’ Kullanmaya Başladı

Havayolu şirketi EasyJet, bir müşteri “cinsiyetleri kalıba soktuğu” sebebiyle şikayette bulunduktan sonra, nasıl kapsayıcı olabilecekleri hakkında ortak kararlar aldı. “Bayanlar ve baylar” “erkekler ve kızlar” gibi EasyJet uçuşlarında cinsiyetlendirilmiş selamlar, müşterileri iki cinsiyette kategorize etmeyen selamlarla değiştirildi. Atılan bu adım, geçen yaz uçuşlarından birinde bulunduktan sonra Easyjet'e tweet atan transseksüel Akademiysen Dr. Andi Fugard’ın şikayetinden …

Havayolu şirketi EasyJet, bir müşteri “cinsiyetleri kalıba soktuğu” sebebiyle şikayette bulunduktan sonra, nasıl kapsayıcı olabilecekleri hakkında ortak kararlar aldı.

“Bayanlar ve baylar” “erkekler ve kızlar” gibi EasyJet uçuşlarında cinsiyetlendirilmiş selamlar, müşterileri iki cinsiyette kategorize etmeyen selamlarla değiştirildi.

Atılan bu adım, geçen yaz uçuşlarından birinde bulunduktan sonra Easyjet’e tweet atan transseksüel Akademiysen Dr. Andi Fugard’ın şikayetinden kaynaklı.

The Independent’e göre Fugard, “Sevgili @easyJet, cinsiyet ayrımını daha ne kadar güçlendirebileceğinizi görmek için bir çeşit rekabet içinde misiniz?” dedi. “Sizin gibi bir firma, daha kapsayıcı olmalı.”

O zamanlarda EasyJet, kendilerine gelen bu eleştiriyi,

“EasyJet’te herhangi bir yolcuya veya personele karşı ayrımcılık yapmıyoruz. Tüm uluslardan insanları Avrupa geneline bağlamak amacıyla kurulmuş bir havayoluyuz, bu nedenle kuruluşumuzda herhangi bir tür ayrımcılığa kesinlikle yer yok.” Diye yanıtlamıştı.

Ardından EasyJet selamlamalar konusunda değişikliğe giderek daha kapsayıcı bir tutum sahibi oldu. “Bayanlar ve Baylar,” yerine “Hoş geldiniz,” kullanımı benimsendi.

EasyJet bu durum hakkında “Ekibimizi olabildiğince herkese karşı kapsayıcı davranmak konusunda bilgilendirdik.” Dedi.

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir