Twitter, Homofobik Reklam Verenlere Yardımcı Olduğu İçin Özür Diledi

Twitter, LGBT karşıtı, ırkçı veya benzer bağnaz görüşlere sahip reklam verenlerin kullanıcılara ulaşmasına olanak sağladıkları için özür diledi. Özür, BBC tarafından yapılan bir soruşturmanın ardından geldi. Diğer sosyal medya siteleri gibi Twitter, belirli bir kitleye ulaşmak isteyen reklam verenlere kullanıcı verilerini sunuyor. Anahtar kelimeler kullanıcıların belirlenmesini daha da kolay kılıyor ve böylece Twitter, reklamverenin belirli …

Twitter, LGBT karşıtı, ırkçı veya benzer bağnaz görüşlere sahip reklam verenlerin kullanıcılara ulaşmasına olanak sağladıkları için özür diledi.

Özür, BBC tarafından yapılan bir soruşturmanın ardından geldi.

Diğer sosyal medya siteleri gibi Twitter, belirli bir kitleye ulaşmak isteyen reklam verenlere kullanıcı verilerini sunuyor. Anahtar kelimeler kullanıcıların belirlenmesini daha da kolay kılıyor ve böylece Twitter, reklamverenin belirli bir anahtar kelimeyle kaç kullanıcıya ulaşılabileceğini tahmin ediyor.

BBC, “Reklam aracı, İngiltere’de bu terimi (Neo-Nazi) kullanan insanlara reklam vermek istenmesi durumunda 67.000 ila 81.000 kullanıcının hedeflenebileceğini gösterdi,” dedi. “Farklı rahatsız edici terimler de bulunuyordu.”

BBC, anonim bir hesap kullanarak reklam oluşturup üç farklı saldırgan terim kullandı ve reklam onaylandı. BBC, “Diğer sorunlu anahtar kelimeleri kullanarak bir reklamı hedeflemek de bir o kadar kolay görünüyordu,” diye ekledi.

İngiliz bir ırkçılık karşıtı grup olan Hope Not Hate, reklam stratejilerinde bu tarz terimlerin ve kelimelerin kullanılmasının ne kadar tehlikeli olabileceğini belirtti. Hope Not Hate’in sosyal medya araştırmacısı Patrik Hermansson BBC’ye, “Bunun, hoşgörüsüz fikirlerle mutabakat gösteren bireylerin katılımını teşvik etmek amacıyla kullanıldığını düşünüyorum,” dedi.

Twitter yetkilileri, BBC’ye şirketin bağnazlıkla eşleşen anahtar kelimelerin kullanımını yasaklayan politikaları olduğunu, ancak politikaların gerektiği gibi yerine getirilmediğini söyledi.

Şirket, yaptığı açıklamada,

“Sürekli olarak güncellediğimiz önleyici tedbirlerimiz, bazı hassas veya ayrımcı terimlerin yasaklanmasını içermektedir” dedi. “Bu örnekte bu terimlerin bazı kullanıcıları hedeflemesine izin verildi. Bu bir hataydı. Bunun gerçekleşmiş olmasından dolayı çok üzgünüz ve sorunu fark ettiğimiz gibi giderdik.”

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir