Geçtiğimiz son beş yıl boyunca, kıyafet sektörlerinde "unisex" veya "cinsiyetsiz" kategorilerinde bir patlama yaşandığına şahit olduk. Her ne kadar Helmut Lang, Rad Hourani ve Telfar gibi isimler bunun üzerinde uzun bir süredir çalışıyor olsa da, bu uğraşlar son zamanlarda bir araya gelmeye başladı. "Cinsiyetsiz" ürünler modasına katılan en son isim ise Converse oldu. İlk bakışta …
Converse, İlk ‘Cinsiyetsiz’ Ürünlerini Gelecek Aylarda Piyasaya Sürecek
Geçtiğimiz son beş yıl boyunca, kıyafet sektörlerinde “unisex” veya “cinsiyetsiz” kategorilerinde bir patlama yaşandığına şahit olduk. Her ne kadar Helmut Lang, Rad Hourani ve Telfar gibi isimler bunun üzerinde uzun bir süredir çalışıyor olsa da, bu uğraşlar son zamanlarda bir araya gelmeye başladı. “Cinsiyetsiz” ürünler modasına katılan en son isim ise Converse oldu.
İlk bakışta Converse’in unisex ürünler üzerinde uzun bir süredir çalıştığını tahmin edebiliyoruz. Chuck Taylor, piyasada bulunan en ‘cinsiyetsiz’ ayakkabılardan biri olma başarısına sahip. Şimdiyse şirket, Shapes isimli bir kıyafet serisini piyasaya sürüyor.
Converse, serinin açıklamasına,
“Ya kıyafetler cinsiyetten ziyade vücut ölçülerine uyum sağlaması amacıyla çıkarılmış olsaydı?” diye yazdı.
Giyim serisinin bu yaz piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Shapes, her vücut tipleri için hazırlandı ve dört boyuta ayrıldı. Ürünler çeşitli beden tiplerine uyum sağlasın diye ürünlerde %50 oranında geri dönüştürülmüş pamuk ve üretim teknikleri kullanıldı.
Converse Global Apparel’in başkan yardımcısı Jon Tappan,
“Geleneksel olmayan bir noktadan tasarımlara başlarken üretimden boyutlandırmaya kadar her şeyi yeniden canlandırmak için elimize sonsuz fırsat geçti. SHAPES, kullanıcısıyla kendi özellikleri arasında nasıl ortak bir noktada buluşacağının mükemmel bir örneği. Günlük kıyafetlere işlevsellik, kapsayıcılık ve konfor getirerek giyim endüstrisinde işleri gerçekten değiştirebileceğimize inanıyoruz.”
Her ne kadar Converse tarafından yapılan açıklamalar heyecanlandırıcı olsa da piyasaya sürülecek ürünlerin pek de heyecan verici görünmediğini itiraf etmekte fayda var. Shapes’te, hepimizin aşina olduğu genelde erkek tüketiciler için çıkarılan basit parçalar bulunuyor. Bunların arasında tişörtler, kapüşonlular ve tek renkli sıkıcı diğer parçalar var. Görünüşe göre Converse, risk almayarak heyecan verici olmaktan uzak kalmaya karar verdi. Bu da doğal olarak şu sorunun ortaya çıkmasına sebep oldu:
“Cinsiyetsiz ürünleri piyasaya sürmek istiyorsanız neden daha cesur kıyafetler tasarlamıyorsunuz?”
Shapes koleksiyonundaki ürünlerin fiyatları genellikle 25 ve 75 dolar arasında değişiyor. Bu ürünler arasında ‘Bubble Crew, Box Tee, Short Sleeve Tee, Triangle Front Chino ve Triangle PO Hoodie’ gibi isimlendirilmiş parçalar yer alıyor. Tasarımcıların farklı vücut tiplerini göz önünde bulundurarak kıyafetler tasarlamış olmasının umut verici olduğunu düşünüyoruz.