Cartier, Çin için yayınladığı yeni reklam filmiyle tartışma yarattı ve tepki topladı. Ünlü marka, reklam filminde yer alan ikilinin sevgili olmadığını, aslında baba oğul olduğunu iddia etti. Reklam, Çin'de 25 Ağustos'ta düzenlenecek 'Qixi' isimli festivalin öncesinde yayınlandı. (Qixi festivali, sevgililer günüyle eşdeğer bir gün.) Fransız mücevher markası, Trinity yüzüğünü, çeşitli sevgi türlerini kutlamak için 'en …
Cartier’in Yeni Reklam Filmi Tartışma Yarattı: Baba Oğul Mu? Sevgili Mi?
Cartier, Çin için yayınladığı yeni reklam filmiyle tartışma yarattı ve tepki topladı. Ünlü marka, reklam filminde yer alan ikilinin sevgili olmadığını, aslında baba oğul olduğunu iddia etti.
Reklam, Çin’de 25 Ağustos’ta düzenlenecek ‘Qixi’ isimli festivalin öncesinde yayınlandı. (Qixi festivali, sevgililer günüyle eşdeğer bir gün.)
Fransız mücevher markası, Trinity yüzüğünü, çeşitli sevgi türlerini kutlamak için ‘en iyi yol’ olduğunu yeni reklam filmiyle duyurdu. Reklam filminde çeşitli çiftlere ve arkadaş gruplarına yer verildi. Aralarında yerde uzanan iki kadın ve bisiklet süren iki erkek bulunuyordu. Hepsi ikonik üç renkli yüzüğü takıyordu.
Cartier’in Çin sosyal medya hesaplarında yayınlanan reklam filmi, hiçbir diyaloğa veya anlatıma yer vermedi. Film,
“Sevgi için ne kadar öteye giderdin?” mesajıyla sona erdi.
Birçok kişi. reklam filmini kuir çiftleri kutladığı için beğendi. Ayrıca CPPLuxury’e göre Cartier’in Weibo gönderisinin altına gelen yorumlardan en çok beğeni alan,
“Bu markanın LGBTİ+’yi desteklediğini düşünüyorum,” yorumuydu.
Ardından reklam filminin yazılı hali yayınladı. Reklam filminde bisiklet süren iki erkek için “Baba ve oğul aynı zamanda arkadaştır – birbirlerinin macerasını paylaşırlar.” Diye yazdı.
Weibo kullanıcıları, bu duruma karşı çıkarak ikilinin arasında romantik bir çekim olduğunu ileri sürdü.
13 Ağustos tarihinde Cartier, reklamın amacının “romantizm, dostluk ya da aile sevgisi” hikayelerini anlatmak olduğunu söyledi.
Şirket,
“Bu yüzden hikayelerden biri, baba ve oğlunun birlikte bisiklet sürmesini göstermektedir. Bu, hayatın bir serüven olduğunu ve yolların bazen birleştiğini temsil etmektedir.” Diye ısrar etti.
Buna rağmen LGBTİ+ aktivistleri, mücevher markasının ülkede LGBTİ+ karşıtı bir tutum izlediğini ileri sürdü.
LGBTİ+ bireylere karşı ayrımcılık, Çin’de oldukça yaygındır. Birleşmiş Milletler, 2016 yılında Çin’deki LGBTİ+’ların yalnızca %15’inin ailesine açıldığını buldu.
Ayrıca Çin’in LGBTİ+ içeriklerine karşı uyguladığı sansür, uzun süredir büyük bir problem. Birçok LGBTİ+ temalı film, ülkede tamamen yasak.