Facebook Sadece 3 Beğeninizden, Cinsel Yöneliminizi Tahmin Edebiliyor!?

 Facebook Sadece 3 Beğeninizden, Cinsel Yöneliminizi Tahmin Edebiliyor!?
Digiqole ad

Cinsel yöneliminizin, sadece üç Facebook beğeninizden, belli olabileceğini açıklayan bir araştırma yapıldı.

ABD’li araştırmacılar; reklamcıların, sadece üç sosyal medya beğeninizden eşcinsel olup olmadığınızı anlayabileceği sonucuna ulaştı. 

Facebook, insanların öğrenmesini istemeyeceğiniz; başkaları tarafından paylaşılan gönderiler, arama geçmişi ve konum bilgisi gibi bilgileri ifşa etmiş olmasıyla biliniyor. 

Ayrıca insanların neleri sevdiği gibi, üzerine reklam verilebilecek bilgileri de saptayabiliyor.

Şimdi, araştırmacılar; sosyal ağlara bu bilgilerin görülmesini engelleyecek bir ‘gizleme sistemi’ öneriyor.

New York’taki Columbia İşletme Okulu’ndan, Boston’daki Northeastern Üniversitesi’nden ve New York Üniversitesi’nden araştırmacılar; Facebook’un, kullanıcılar hakkında ne bildiğini anlamayı amaçladı. Araştırdıkları bilgiler arasında; kullanıcıların, cinsel yönelimini, IQ’sunu, sigara içip içmediklerini, alkol alıp almadıklarını, politik görüşlerini ve dini görüşlerini Facebook’un bilip bilmediği vardı.

Uzmanlar kişilerin, tüm özelliklerini sadece sekiz Facebook beğenisiyle saptamayı başardı.

Örneğin, Lady Gaga, İnsan Hakları Kampanyası, TV dizisi True Blood ve Harry Potter sayfalarını beğendiyseniz Facebook’un gay olarak tanımladığı birisiniz.

İşletmeler de artık bu bilgileri reklam stratejilerinde kullanıyor.

Araştırmacılar, online marketlerin bu istatistik bilgilerine muhtaç olduğunu söylediler.

“Kimi kullanıcılar bu bilgilere göre ulaşabildiği şeyleri seviyor olabilir ama bazı insanlar da bunu rahatsız edici bulabilir. Bu bilgilerin yanlış bir şeyler yansıtabileceği gerçeğinin yanında, kimisi bunun başka kişilere açık olması fikrine bile karşı olabilir. Kişisel bilgilerin paylaşılması kadar istatiksel veriler de zarar verici olabilir.”

Araştırmacılar, sadece 3.5 beğeninin saklanmasıyla birisinin eşcinsel olup olmadığının belli olmayacağını söyledi.

“Gizleme Sistemi, temel olarak sisteme, ‘benim hakkımda böyle veriler kullanma’ ya da ‘bana bu gösterdiğin şeyleri, reklamları gösterdiğin sebeplerle gösterme’ diyecek.”

Öneriler

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

54 Paylaşımlar
Paylaş54
Tweetle
Paylaş
Pin