İrlanda Eğitim Bakanlığı, öğrencilere "tüm eşcinsellerin çocukları taciz edip etmediğinin"sorulduğu homofobik öğretim materyalini kaldırdı. Artık kaldırılmış olan online öğretim içeriği, öğrencilerden kendilerinin aynı fikirde olup olmadıklarını belirlemek için bir dizi ifadeyi tartışmalarını istiyordu. Bu içerik, birinci, ikinci ve üçüncü sınıf ortaokul öğrencileri için sosyal, kişisel ve sağlık eğitimi (SPHE) dersleri için tasarlanmıştı. Irish Times'ın haberine …
İrlanda Eğitim Bakanlığı Homofobik Ders İçeriğini Kaldırdı
İrlanda Eğitim Bakanlığı, öğrencilere “tüm eşcinsellerin çocukları taciz edip etmediğinin”sorulduğu homofobik öğretim materyalini kaldırdı.
Artık kaldırılmış olan online öğretim içeriği, öğrencilerden kendilerinin aynı fikirde olup olmadıklarını belirlemek için bir dizi ifadeyi tartışmalarını istiyordu.
Bu içerik, birinci, ikinci ve üçüncü sınıf ortaokul öğrencileri için sosyal, kişisel ve sağlık eğitimi (SPHE) dersleri için tasarlanmıştı.
Irish Times’ın haberine göre, açıklamalarda “tüm eşcinseller HIV pozitiftir”, “spor yapmayan erkekler eşcinseldir”, “eşcinsel olmaktan kurtulabilirsiniz”, “makyaj yapmayan kızlar lezbiyendir”, “eşcinsellerin evlenmesine izin verilmemelidir” ifadeleri geçiyordu.
Öğretim kitapçığı, ilk olarak 1990’ların sonlarında yazılmıştı ve dört ay öncesine kadar halen uygulanıyordu.
Ulusal LGBTİ+ Federasyonu, açıklamaları “rahatsız edici” olarak nitelendirdi ve nasıl “uygun görüldüğünü” sorguladı.
Materyalle ilgili endişeler ilk olarak Nisan 2021’de bir okulun rehberlik danışmanı tarafından, Fine Gael Milletvekili Jennifer Carroll MacNeill’e iletilerek dile getirildi.
Departman sözcüsü, “Bu endişelerle ilgili duyumlar alınmasının ardından, Haziran 2021’de Öğretmenler İçin Mesleki Gelişim Hizmeti (PDST) tarafından, sphe.ie web sitesindeki kaynakları kaldırmak için adımlar atıldı” dedi.
“Ancak, teknik bir önbelleğe alma sorunu, kaynakların örneklerine, o tarihten sonra web aramaları yoluyla hala erişilebilir olabileceği anlamına geliyordu. Bu teknik sorun artık çözüldü” diye eklediler.
MacNeill, kaynakların “homofobik” ve “son derece yanlış” olduğunu, “hiçbir anlamda tarafsız ifadeler” olmadığını da sözlerine ekledi.
Bu olayın müfredatı “objektif ve kapsayıcı bir eğitim programı” olarak “önemli bir şekilde güncelleme” ihtiyacını gösterdiğini de sözlerine ekledi.