Gay ve biseksüel Y kuşağı bireylerinin çoğu, LGBT topluluğunun reklamlarda ‘görünmez’ olduğunu düşünüyor. Genç gay ve biseksüel erkeklerin çoğunluğu, LGBT topluluğunun reklamlarda ‘görünmez’ olduğunu düşünüyor. Grindr’da yapılan ve yaşları 18 ile 34 arasında değişen 2000 erkeğin katıldığı bir ankette, katılımcıların %52’si LGBT’nin temsil edilmediği reklamların, markanın buna karşıt bir görüşte olduğu izlenimini uyandırdığını öne sürüyor. …
‘LGBT Topluluğu Reklamlarda ‘Görünmez’
Gay ve biseksüel Y kuşağı bireylerinin çoğu, LGBT topluluğunun reklamlarda ‘görünmez’ olduğunu düşünüyor.
Genç gay ve biseksüel erkeklerin çoğunluğu, LGBT topluluğunun reklamlarda ‘görünmez’ olduğunu düşünüyor.
Grindr’da yapılan ve yaşları 18 ile 34 arasında değişen 2000 erkeğin katıldığı bir ankette, katılımcıların %52’si LGBT’nin temsil edilmediği reklamların, markanın buna karşıt bir görüşte olduğu izlenimini uyandırdığını öne sürüyor.
Eğer büyürken markaların kendileri gibi LGBT’leri gösterdiğini görmüş olsalar, cinsel kimliklerini daha erken açıklayacaklarını söyleyenlerin oranı ise %54.
Katılımcıların üçte ikisi, pazarlama kampanyalarında yeteri kadar LGBT’lere yer verilmediğini söyledi.
Ankete cevap verenlerin yarısı, bir şirketin LGBT insanlara daha çok yer vermesi durumunda, o markadan satın almaya daha hevesli olduklarını belirtti. Bu etik nedenlerden olduğu kadar finansal olarak da oldukça önemli.
%69’u markaların toplumun bakış açısına meydan okumada ve onu geliştirmede büyük bir rol oynadığını düşünüyor.
Buna rağmen, her 10 insandan en az dördü, LGBT topluluğunun satın alım gücü için kullanılan “pembe para (pink pound)” terimin rencide edici olduğunu hatırlatıyor.
Kreatif medya ajansı UM London tarafından yürütülen anket, LGBT insanların temsil edilme eksikliğinin toplum tarafından da fark edildiğini gösteriyor.
Lloyds Bankalar Grubu tarafından yapılan bir araştırmaya göre, İngiltere’deki insanların yaklaşık %1.7’sinin kendisini LGBT olarak tanımlamasına rağmen, reklamlarda görünen insanların sadece %0.06’sı açıkça LGBT.
Rapor, çeşitliliğe iyi bir model olarak, Wells Fargo’nun geçen yıl yayınlanan reklamını örnek veriyor. Reklam, eşcinsel bir çiftin duyma engelli bir kız çocuğunu evlat edinmek için işaret dili öğrenmesini konu alıyor.
Markalar LGBT insanları dahil ederlerse, toplumun belli bir kesiminden tepki alacaklarını düşünüyor olabilirler.
Eşcinsel öpüşmenin ve topuklularla dans eden erkeklerin yer aldığı reklamlar 2016 yılında en çok şikayet edilen reklamlar oldu.