LGBTİ+ Ayrımcılığının Karayiplere Yıllık Zararı 4.2 Milyar Dolar!

Virgin Atlantic tarafından ortaklaşa üretilen yeni bir araştırmaya göre, LGBTİ+ ayrımcılığı Karayiplere yılda 4,2 milyar dolara mal oluyor. Havayolu, çalışmada kapsayıcı ve çeşitli toplumların ekonomiler ve ekonomik büyüme için daha iyi olduğunu öne süren bir şirketler koalisyonu olan Open for Business ile ortaklık kurdu. Karayipler'de İngilizce konuşulan 12 ülkeyi ele alan 'Karayiplerde LGBT+ Katılımına İlişkin …

Virgin Atlantic tarafından ortaklaşa üretilen yeni bir araştırmaya göre, LGBTİ+ ayrımcılığı Karayiplere yılda 4,2 milyar dolara mal oluyor.

Havayolu, çalışmada kapsayıcı ve çeşitli toplumların ekonomiler ve ekonomik büyüme için daha iyi olduğunu öne süren bir şirketler koalisyonu olan Open for Business ile ortaklık kurdu.

Karayipler’de İngilizce konuşulan 12 ülkeyi ele alan ‘Karayiplerde LGBT+ Katılımına İlişkin Ekonomik Durum’ dün halka açık bir web seminerinde sunuldu.

“Markamızın gücünü dünya çapında değişim için kullanmaya devam edeceğiz.”

LGBTİ+ Karayipler bireyleri, devlet destekli yaygın homofobi ve transfobiden muzdaripler; araştırılan 12 ülkeden dokuzu hala eşcinsel yakınlığı suç sayıyor ve 12’sinin tamamı da cinsiyet onaylama ameliyatını veya devlet kimliklerinde cinsiyet belirteçlerini reddediyor.

Ayrımcılığın yıllık 4.2 milyar dolarlık maliyeti, yıllık GSYİH’nın %5.7’sine tekabül ediyor. Bu ülkelerde turizm de yıllık 689 milyon $ (yıllık GSYİH’nın %0,93’ü) zarar görüyor.

Potansiyel LGBTİ+ ve heteroseksüel turistlerin anket verileri, bölgedeki bir ülkeyi ziyaret etmemenin temel nedeninin, LGBTİ+ bireylere nasıl davranıldığına dair sahip oldukları olumsuz imajdan kaynaklandığını ortaya koydu. LGBTİ+ların ve heteroseksüellerin %60’ı bir ülkeyi ancak hükümeti eşcinsel birlikteliklere izin veren yasayı çıkardıktan sonra ziyaret edeceklerini ifade etti.

Karayipler’de LGBTİ+ olmakla ilgili damgalamanın bir sonucu olarak, rapor, adaların birçok LGBTİ+ vasıflı çalışanının daha açık toplumlara göç etmesiyle bir ‘beyin göçü’ yaşadığını ve bunun insan sermayesi, üretkenlik ve rekabet gücü kaybına neden olduğunu gösteriyor.

Virgin Atlantic’in Baş Ticaret Sorumlusu Juha Jarvinen şunları söyledi: “Bu inanılmaz derecede güçlü araştırma parçası üzerinde Open for Business ile çalışmaktan gurur duyuyoruz. Karayipler, anlaşılır bir şekilde, uçtuğumuz en büyük eğlence yerlerinden ve dünyanın en popüler tatil yerlerinden biri. Ancak ne yazık ki, aynı zamanda en az kapsayıcı olanlardan da biri. Turizm, Covid-19’un neden olduğu küresel seyahat yavaşlamasının özellikle sert etkilerini hisseden birçok Karayip ülkesinin ekonomisinde hayati bir rol oynuyor.

“Bölgenin gelecekte ekonomik toparlanmasını desteklemek için, kendilerini LGBTİ+ ve benzerleri olarak tanımlayanlar da dahil olmak üzere, en kapsayıcı gezgin topluluğunu çekmek, destinasyonlar için esastır. Virgin Atlantic’te, tatilde kendileri olabileceklerini hissetmek için bizimle seyahat eden her bir kişiyi istiyoruz. Markamızın gücünü dünya çapında değişime itmek için kullanmaya devam edeceğiz.”

Open For Business’ın İcra Direktörü Kathryn Dovey verilere yanıt olarak şunları söyledi:

“Bu veriler, siyasi ve iş dünyası liderlerine LGBTİ+ ayrımcılığının ve kriminalizasyonun bölgedeki ekonomileri engellediği konusunda net bir mesaj gönderiyor. Bu ülkelerin turizmi artırmak ve yetenekli işçileri diğer ülkelere kaptırmak istemiyorlarsa, daha fazla çeşitlilik ve kapsayıcılığı benimsemeleri gerekiyor. Bölgedeki işletmeler LGBTİ+ katılımına olan bağlılıklarını göstermeye başlıyor ancak daha fazlasının yapılması gerekiyor.”

Rapor, hem adalarda hem de yurtdışında yaşayan Karayip LGBTİ+ bireyleri ile yapılan anketlerin yanı sıra potansiyel Karayip turistleri ve yerel iş liderleri ve çalışanları ile yapılan röportajları da içeriyor.

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir