Netflix, ekrandaki yeteneklerin yanı sıra kamera arkasındaki yaratıcılarının, yapımcılarının, yazarlarının ve yönetmenlerinin yapısını analiz etmek için yaptığı türünün ilk örneği olan çeşitlilik çalışmasının sonuçlarını cuma günü yayınladı. Rapor, şirketin ilerleme kaydettiğini, ancak çeşitlilik boşluklarını kapatmak için daha yapacak çok işi olduğunu gösteriyor. Şirket, işine bir "kapsayıcılık merceği" taahhüt ettiğini söylüyor ve eş CEO'su Ted Sarandos …
Netflix, Çeşitliliği Arttırmak İçin 100 Milyon Dolar Harcayacak!
Netflix, ekrandaki yeteneklerin yanı sıra kamera arkasındaki yaratıcılarının, yapımcılarının, yazarlarının ve yönetmenlerinin yapısını analiz etmek için yaptığı türünün ilk örneği olan çeşitlilik çalışmasının sonuçlarını cuma günü yayınladı.
Rapor, şirketin ilerleme kaydettiğini, ancak çeşitlilik boşluklarını kapatmak için daha yapacak çok işi olduğunu gösteriyor. Şirket, işine bir “kapsayıcılık merceği” taahhüt ettiğini söylüyor ve eş CEO’su Ted Sarandos bunun,
“Kimin sesi eksik? Bu tasvir gerçek mi? Kim dışarıda bırakılıyor?” gibi sorular sormak anlamına geldiğini söylüyor.
Şirket ayrıca, önümüzdeki beş yıl içinde, yeterince temsil edilmeyen toplulukların televizyonda ve sinemada eğitim almasına ve iş bulmasına yardımcı olan kuruluşlara 100 milyon dolar yatırım yapacak olan Netflix Yaratıcı Eşitlik Fonu’nun kurulduğunu da duyurdu. Netflix ayrıca 2026’ya kadar her iki yılda bir bu çalışma hakkında bir güncelleme yayınlamayı taahhüt etti.
Sarandos Cuma günü bir röportajda CNBC’den “Squawk Alley”e “İçeriğin onu izleyen insanları yansıtmasının önemli olduğunu düşünüyorum” dedi. “Bence insanların içerikle, harika bir filmle veya harika bir diziyle bağlantı kurmasının yolu, kendilerinden bir şeyler görmeleridir, onlar gibi görünebilir ya da onların da deneyimlediği bir yaşam deneyimini yansıtırlar.”
Çalışma, Netflix’in isteği üzerine, iletişim ve insani gelişme alanında doktora sahibi ve USC Annenberg Inclusion Initiative’in kurucusu ve yöneticisi olan Stacy Smith tarafından gerçekleştirildi. USC Annenberg Inclusion Initiative, film ve televizyondaki çeşitlilik hakkında düzenli raporlar üretiyor. Smith’in ekibi, Netflix’in 2018 ile 2019 yılları arasında yaptırdığı tüm filmleri ve dizileri inceledi. 22 dahil etme göstergesinden (ırksal kimlikler, LGBTİ+ ve engelliler gibi) %19’u iki yıllık dönemde gelişme gösterdi.
Netflix’in çeşitlilikteki güçlü yanları kadınlar etrafında. Çalışma, filmlerde ve dizilerde başrollerde cinsiyet eşitliği olduğunu buldu. Smith ayrıca Netflix’in kadınları ve beyaz olmayan insanları yönetmen olarak işe alma konusunda sektörü geride bıraktığını gördü. Netflix’in ayrıca Siyah başrollerin ve ana oyuncu kadrosunun orantılı temsilini aştığı görüldü.
Ancak rapor aynı zamanda diğer ırksal ve etnik grupların ABD nüfusuna göre yetersiz temsil edildiğini de ortaya çıkardı. Latin karakterler, nüfusun % 12’si olmasına rağmen başrollerin sadece % 4’üydü ve yaratıcıların ve yapımcıların yalnızca% 3’ü Latindi.
Çalışma ayrıca LGBTİ+ karakterlerinin nadir olduğunu buldu: filmdeki başrollerin sadece % 4’ü ve TV dizilerinde % 1. Ve çalışma, ABD nüfusunun % 27’sinin bir engelli olarak tanımladığını söylese de, dizi başrollerinin % 1’inden daha azı ve dizinin ana oyuncu kadrosunun sadece % 5’inin engelli karakterler olduğunu söylüyor.
Sarandos, raporla ilgili bir blog gönderisinde “Dr. Smith’in bu yeni çalışma da dahil olmak üzere yıllarca süren araştırması, “kamera arkasındaki çeşitlilik kamera önündeki çeşitliliği artırıyor ve bu, her ikisi de bu hikayeleri görevlendiren Netflix yöneticilerinin de çeşitli olmasını sağlamaya bağlı.
“Bu konuda ilerlemek toplulukların seslerini duyurmaları ve ihtiyaç duyulan yerlerde eğitim programları ile kapasite ve beceri açıklarını bilinçli bir şekilde kapatmaları anlamına geliyor.”
Cuma günkü haberler ve şirketin fonu, çeşitliliğe yönelik bir dizi taahhüdün en sonuncusu.
Ocak ayında şirket, Netflix’in çalışan kadrolarıyla ilgili ilk Kapsayıcılık Raporunu yayınladı. Ve Haziran ayında Netflix, nakit varlıklarının % 2’sini düşük ve orta gelirli topluluklara hizmet veren Siyah finans kurumlarına aktararak Siyah toplulukları desteklemek için 100 milyon dolarlık bir taahhütte bulundu.
Netflix’in kurucusu ve CEO’su Reed Hastings de çeşitliliğe kişisel bir taahhütte bulundu. Haziran ayında, Hastings ve karısı, tarihsel olarak Siyah kolejlerine ve üniversitelerine 120 milyon dolar bağışta bulundu.