Bir üniversite öğretmeni heteroseksüel öğrencilerinden, sürekli olarak eşcinsellere sorulan küçümseyici sorulara cevap vermelerini istedi. Eşcinselliğin bir seçim olmadığının, ancak günlük ayrımcılığa uğradığı, görünmezlik girişimlerinin olduğunu ve kimliğini azaltıcı bir prizma olarak kullanılabileceğini ispatlamak için Florida'daki bir üniversite öğretmeni, öğrencilerini eğlenceli bir anket sundu. Bir sınıfta öğrencilerine "Heteroseksüeller için sorular" dizisi planladı; Bu sınıftaki heteroseksüeller için sorular; - …
Niye Heteroseksüelsin? Bir Öğretmen Önyargılara Karşı Rolleri Tersine Çevirdi
Bir üniversite öğretmeni heteroseksüel öğrencilerinden, sürekli olarak eşcinsellere sorulan küçümseyici sorulara cevap vermelerini istedi.
Eşcinselliğin bir seçim olmadığının, ancak günlük ayrımcılığa uğradığı, görünmezlik girişimlerinin olduğunu ve kimliğini azaltıcı bir prizma olarak kullanılabileceğini ispatlamak için Florida’daki bir üniversite öğretmeni, öğrencilerini eğlenceli bir anket sundu. Bir sınıfta öğrencilerine “Heteroseksüeller için sorular” dizisi planladı;
Bu sınıftaki heteroseksüeller için sorular;
– Heteroseksüel olmaya ne zaman karar verdin?
– Heteroseksüelliğinizi aşabileceğiniz bir evre olması mümkün mü?
– Neden heteroseksüelliğinizi sergilemek zorunda kaldınız?
– Neden heteroseksüeller başkalarını kendi yaşam biçimine yönlendirmeye çalışıyorlar?
– Heteroseksüel eğilimlerinizi dönüştürmek için terapiyi hiç gördünüz mü?
Aslında bu, 1972’den kalma bir deney
Bu “Heteroseksüeller için olan sorular” söz konusu profesör tarafından icat edilmedi. 1972’de Amerikalı araştırmacı Martin Rochlin tarafından yazılan heteroseksüel anketinden çıkarıldı. O dönemde daha önce cehaletten kaynaklanan LGBT insanların karşılaştığı haksız meseleleri ve önlemleri vurgulamayı amaçladığı absürt bir deney. Öğretmenin, 45 yıl sonra böyle bir bakış açısını tekrar açığa vurması büyük ilgi topladı.
Tabii Twitter’da yayınlanan birçok yorum arasında sürünen birkaç olumsuz yorumlar da vardı.