İzleyin: Pantene Reklamında Yer Alan Trans Model Saçın Dönüşüm Sürecindeki Önemini Anlattı

Bir Pantene reklamında yer alan ilk İngiliz trans model, dönüşüm sürecinde saçın ne kadar önemli bir rol oynadığını anlattı. Markanın yeni reklam kampanyasında farklı hayatlara sahip kadınlar saçlarının önemini anlatıyor. Kampanyada yer alan isimlerden biri de Cambell Kenneford. İngiliz trans bir model olan Kenneford aynı zamanda 2018 yapımı Genderquake belgeselinin de yıldızı.  PinkNews'e konuşan Kenneford, kampanyada yer almaktan …

Bir Pantene reklamında yer alan ilk İngiliz trans model, dönüşüm sürecinde saçın ne kadar önemli bir rol oynadığını anlattı.

Markanın yeni reklam kampanyasında farklı hayatlara sahip kadınlar saçlarının önemini anlatıyor. Kampanyada yer alan isimlerden biri de Cambell Kenneford. İngiliz trans bir model olan Kenneford aynı zamanda 2018 yapımı Genderquake belgeselinin de yıldızı. 

PinkNews’e konuşan Kenneford, kampanyada yer almaktan onur duyduğunu ifade etti. 

“Markaların trans modellere karşı farkındalık geliştirmesi bence oldukça güzel.”

“Bu özellikle trans çocuklar için büyük bir anlam ifade ediyor.”

Videolardan bir tanesinde aralarında Kenneford’un da yer aldığı birkaç model, Google’da “Saçım kendimi … hissettiriyor” araması yapıyor ve ilk önerilen terim “Saçım kendimi çirkin hissettiriyor” oluyor. 

Bir başka videoda ise Kenneford saçı hakkında konuşuyor.

“Annem hep beni kuaföre götürüp saçlarımı kestirirdi fakat bir gün anneme saçlarımı kestirmek istemediğimi söyledim. Bu artık bir oğlan hayatı yaşamak istemediğimi kendimce dile getirme şeklimdi.”

https://youtu.be/3spvoPIOEQ0

“Saç benim için hala önemli bir yere sahip çünkü kadınlığımı ve kadınsılığımı ifade etmeme yardımcı oluyor. Birbirinden farklı tarzlar denedim. Mavi, sarı, kahverengi… Bir noktadan itibaren kendimi daha kadınsı hissetmek için uzatmaya başladım. Kendim gibi oldum.”

Trans model, videoyu Instagram’da paylaştıktan sonra büyük destek gördü. 

Geçtiğimiz Aralık ayında Pantene Filipinler, Trans Farkındalık Haftası’ndaki videosu ile büyük takdir toplamıştı. Güzellik kraliçesi Kevin Balot, “güzellik cinsiyet tanımaz” temalı videoda yer almıştı.

Pantene’nin bağlı olduğu P&G (Procter & Gamble), Stonewall’ın Trans Allies programı için de sponsorlardan biriydi. Program, trans ve kendini ikili sistemin dışında tanımlayan kişiler için iş yeri ortamlarını daha uygun hale getirmeyi amaçlıyordu. 

P&G Avrupa’nın başkanı Loic Tassel, o zamanlar şöyle bir açıklama yapmıştı:

“İnsanlar için daha kapsayıcı bir dünya yaratmak adına daha iyi ne yapabiliriz bilmiyorum. Sekiz yıl önce, ayrımcılık ile alakalı kurallarımızı cinsel kimlik ve yönelim konusunda güncellemiştik.”

“Biliyoruz ki insanlar, gerçek potansiyellerine, oldukları kişiye saygı duyulan yerlerde ulaşıyorlar.”

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir