Uluslararası bir LGBTİ+ seyahat derneği olan IGLTA'nın son Yıllık Küresel Toplantısı, önümüzdeki yıllarda seyahatin nasıl görüneceğine dair bazı görüşler sağladı. İşte bu yıl ilk kez Atlanta'da düzenlenen kongrede bahsedilenlerden bazıları. IGLTA'nın Başkanı ve CEO'su John Tanzella, konuk ağırlama şirketlerine, kuir turistlere ve onların ihtiyaçlarına daha fazla dikkat etmeye başlamaları ve onlara sadece sözde hizmet etmemeleri …
Uzmanlara Göre, 2022’de LGBTİ+ Turistler Tarafından En Çok Tercih Edilecek Seyahat Yerleri Belli Oldu
Uluslararası bir LGBTİ+ seyahat derneği olan IGLTA’nın son Yıllık Küresel Toplantısı, önümüzdeki yıllarda seyahatin nasıl görüneceğine dair bazı görüşler sağladı. İşte bu yıl ilk kez Atlanta’da düzenlenen kongrede bahsedilenlerden bazıları.
IGLTA’nın Başkanı ve CEO’su John Tanzella, konuk ağırlama şirketlerine, kuir turistlere ve onların ihtiyaçlarına daha fazla dikkat etmeye başlamaları ve onlara sadece sözde hizmet etmemeleri gerektiğini vurgulayarak başladı.
“Haziran’da gelip her şeye her yere bayrağımızı asıp Temmuz’da bizi unutamazsınız. LGBTİ+ gezginler sadık – ve anlayışlı – gezginler “dedi.
LGBTİ+ Turizm Endüstrisi Ne Durumda?
LGBTİ+ seyahat pazarının tam boyutunu saptamak zor, çünkü kimse topluluğun tam olarak ne kadar büyük olduğunu bilmiyor. Community Marketing & Insights’tan Thomas Roth ve David Paisley, dünya nüfusunun yüzde 8’inin LGBTİ+ olduğunu varsayarsak, bunun 60 milyar dolarlık bir endüstri olduğunu ve yüzde 10’luk bir sayı varsayarsak, 100 milyar dolarlık bir endüstri olduğunu belirtti.
2019’da yerli ve yabancı turistler ABD’de toplam 1,1 trilyon dolar harcadı, ancak Roth ve Paisley, LGBTİ+ turistler için seyahat sayısının daha yüksek, belki de 1,5 kat daha fazla olabileceğini söyledi. Ayrıca kuir gezginlerin çok daha fazla harcanabilir gelire sahip oldukları ve öncelikle lüks seçenekler istedikleri yönündeki popüler görüşü de yalanladılar.
Paisley, “Hane geliri genel nüfusla hemen hemen aynı” dedi. “LGBTİ+ turizmine sadece lüks için gelmeyin. Lüks bir LGBTİ+ pazarı var, aynı zamanda bütçeye uygun bir LGBTİ+ pazarı da var.”
Roth ayrıca LGBTİ+ bireylerin yüzde 77’sinin pasaportu olduğunu ve bunları yılda 2-3 kez kullandıklarını belirtti. ABD’deki genel nüfus için, pasaport sahipliği yüzde 20 civarında, arada etkileyici bir fark var.
Google’a Göre LGBTİ+ Turizminin Geleceği:
Google’ın Güneydoğu ABD Sanayi ve Seyahat Başkanı Matthew Pritchard, arama motoru devinin bakış açısıyla turizmin geleceğinde neler olabileceğini tartıştı. Google’ın bazı belirli hedefler için arama ilgisinde bir hızlanma gördüğünü söyledi.
“Milli parklar geçen yaz oldukça ilgi gördü” dedi. “Sıcak iklimli şehirler mi tercih edilmek zorunda? Hayır değil. Örneğin ‘Miami otelleri’ aramaları sayısı düşerken ‘Vegas uçuşları’ aramaları sayısı ise artıyor.”
Pritchard, tüketici talebinin şu anda Avrupa şehirleri için yüksek göründüğünü söyledi. Bu arada, yerel olarak (Amerika için), Las Vegas, New York ve Los Angeles en çok tercih edilen şehirler oldu.
Kapsayıcı pazarlamanın yapılması gereken şey olduğunu ve konaklama şirketlerinin buna odaklanması gerektiğini vurguladı.
“Medyada temsil ve görünürlük eksikliği, bireylere ve topluluklara zarar veriyor. Stereotipler ve olumsuz tasvirler, önyargılı bakış açıları sadece zarara katkıda bulunur. Medyada temsil eksikliği ergenlerde özgüvene zarar verebilir ve medyadaki tasvirler bireylerin öz kimliğini olumsuz yönde şekillendirebilir.”
Pritchard’ın LGBTİ+ turizminin geleceğine ilişkin üç tahmini ise şöyle:
1. Daha esnek olacak: Bir Google-Ipsos anketi, uzmanların yüzde 57’sinin seyahatlerin daha esnek olmasını ve seyahat rezervasyonlarını ceza ücreti olmadan değiştirmenin daha kolay olmasını beklediğini yansıttı.
2. Daha bilinçli olacak: Tüketiciler artık, her zamankinden daha fazla araştırma yapma yeteneğine sahipler. Ve gezginlerin yüzde 70’inden fazlası seyahat şirketlerinin çevre için daha sürdürülebilir seçenekler sunması gerektiğini düşünüyor.
3. Seyahat etmek isteyenler daha açık fikirli olacak: Her 3 kişiden 1’i daha önce kullanmadıkları bir seyahat şirketi ile rezervasyon yapmaya daha açık fikirli bakıyor. Bu hem iş seyahatinde olanlar hem de tatil amaçlı seyahat edenler için geçerli.
2022 İçin Tercih Edilecek Pazarlar
Delta Air Lines Müşteri Deneyimi kıdemli başkan yardımcısı Ranjan Goswami, toparlanmanın dalgalı olduğunu söyledi.
“Yeni COVID varyantıyla, çok daha fazla son dakika seyahati görüyoruz” dedi.
“Karayipler ve Meksika bizim için her zamankinden daha çok ilgi görüyor. Gezginleri rahat hissettiren ve ülkeye girişin yönetilebilir olduğu yerler, turistler tarafından çok tercih ediliyor. Uçaklarımız var ve talep olan her yere sefer düzenliyoruz.”
Goswami, LGBTİ+ gezginlerinin inanılmaz kaşifler olduğunu ve her yere gideceklerini söyledi.
“İzlanda kesinlikle yeni tercih edilen ülkelerden. İspanya da çok revaçta” dedi.
Wild Rainbow African Safaris’in kurucusu Jody Cole, Afrika’da neredeyse her ülkenin seyahate açık olduğunu açıkladı. Çoğu ülke, uçağa binmeden önce 48 saatlik bir PCR testi istiyor.
“LGBTİ+ gezginleri, safari yürüyüşlerinden sırt çantalı gezilere kadar daha uzak yerler ve vahşi doğa maceraları arıyor” dedi. “Ve lüks vahşi yaşam deneyimleri de.”
Preferred Hotels & Resorts Global Sales-Leisure kıdemli başkan yardımcısı Rick Stiffler, Asya’dan Kuzey Amerika’ya kadar çok az tercih edilen seyahat merkezi olacağını söyledi.
Stiffler, “Pasifik Asya gibi alanlar açıldıktan sonra oldukça canlı olacak” dedi. “Meksika pandemi boyunca çok iyi gidiyor. Kanada’da büyümeye hevesliyiz ve Kanada heyecan verici olacak. Şehir hedeflerimiz de büyük olacak.”