Vogue dergisinin dünya çapındaki 22’nci edisyonu için geri sayım başladı. En sonunda Arap Yarımadası’nın da bir Vogue’u oluyor. İlk adımlarını dijital olarak atacak Vogue Arabia, ekim ayında İngilizce ve Arapça web sitesiyle yayın hayatına başlayacak. 2017 baharında basılı versiyonu Dubai, Bahreyn, Katar, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde de satışa sunulacak derginin yayın yönetmeni …
Vogue’un Yeni Edisyonu: Arabistan
Vogue dergisinin dünya çapındaki 22’nci edisyonu için geri sayım başladı. En sonunda Arap Yarımadası’nın da bir Vogue’u oluyor.
İlk adımlarını dijital olarak atacak Vogue Arabia, ekim ayında İngilizce ve Arapça web sitesiyle yayın hayatına başlayacak. 2017 baharında basılı versiyonu Dubai, Bahreyn, Katar, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde de satışa sunulacak derginin yayın yönetmeni ise bir prenses: Suudi Arabistan prensi Abdulaziz bin Abdül Aziz El Suud ’un eşi olan 41 yaşındaki Deena Aljuhani Abdulaziz.
Şahsi servetleri 14 trilyon doları geçen ailenin gelini Deena, yayıncılık sektörünün olmasa da tasarımcıların yakından tanıdığı bir isim. Moda haftalarını ön sıradan takip eden üç çocuk annesi stil ikonu, Riyad’da D’NA adlı bir butiğin sahibi.
Çiçeği burnunda yayın yönetmeni Abdulaziz, Financial Times’a verdiği demeçte Vogue’un Arabistan çıkarmasının geciktiğini söyledi: “Arap ‘couture’ kültürü, 1960’larda doğdu. Yani bu konuda Çin’e ve Rusya’ya kıyasla çok daha bilgiliyiz. Ama Vogue’umuz yok. Olacak iş değil.” Derginin küresel rakipleri Elle 10 yıl, Harper’s Bazaar Arabia 7 yıl önce Arap yarımadasına “Merhaba” demişlerdi. Sahi, Vogue’un Arabistan ziyareti neden bu kadar gecikti?
Vogue’un bağlı olduğu Condé Nast’ın 10 yıl önceki açıklaması geliyor akıllara:“Ortadoğu’da bir Vogue asla yayımlanmayacak. Çünkü bölgede Batılı değerlere, ifade özgürlüğüne, kadın-erkek eşitliğine ters düşen bir anlayış hâkim.” Peki 10 yıl içinde değişen ne? Condé Nast’ın üst düzey yöneticisi Jonathan Newhouse ‘Business of Fashion’a verdiği demeçte “Koşullar değişti” diyor ve ekliyor: “Bilmediğimiz coğrafyaya Vogue’u götürme konusunda her zaman ‘temkinli’ davranırız. Son 10 yıldır modaevleri bölgede çok büyük atılımlar yaptı. Reklamverenlerimiz de bu görüşte. Buradaki pazar devasa ve koşullar elverişli.”
Kaynak: Hürriyet