Annual LGBTQ Community Survey'in yayınladığı önemli bulgulara göre, LGBTİ+ eşitliğini destekleyen markalar ve bu markalardan satın alınan ürünler, LGBTİ+ topluluğuna büyük katkılarda bulunuyor. Anket, 1992 yılından beri LGBTİ+ tüketicileri üzerinde yapılan araştırmalar konusunda liderliği elinde tutan Community Marketing & Insights (CMI) tarafından yapıldı. CMI, markalardan beklenenleri, sosyal ve siyasi endişeleri ve en önemli 'satın alma' …
Yeni Bir Araştırmaya Göre Alışveriş Yapanların Çoğunluğu LGBTİ+ Destekçisi Markalara Öncelik Veriyor!
Annual LGBTQ Community Survey’in yayınladığı önemli bulgulara göre, LGBTİ+ eşitliğini destekleyen markalar ve bu markalardan satın alınan ürünler, LGBTİ+ topluluğuna büyük katkılarda bulunuyor.
Anket, 1992 yılından beri LGBTİ+ tüketicileri üzerinde yapılan araştırmalar konusunda liderliği elinde tutan Community Marketing & Insights (CMI) tarafından yapıldı. CMI, markalardan beklenenleri, sosyal ve siyasi endişeleri ve en önemli ‘satın alma’ faktörlerini inceliyor ve bunları vurguluyor.
Ankete katılanların %85’i, büyük markaların LGBTİ+ eşitliğini desteklemesinin ve yanında durmasının ‘her zamankinden daha önemli hale geldiği’ konusunda hemfikirdi. Ankete katılanların %80’i, alışveriş yaparken LGBTİ+ destekçisi markalara öncelik verdiğini söyledi. Katılımcıların %73’ü de geçtiğimiz 12 ay içerisinde alışveriş yaparken daha dikkatli kararlar aldığını, bir ürün satın alacağı zaman markanın LGBTİ+ destekçisi olup olmadığını, LGBTİ+ bireylere iş verip vermediğini araştırdığını söyledi.
Katılımcılardan LGBTİ+ toplumuna ulaşmakta ‘en başarılı olduğunu düşündükleri’ markaları sıralamaları istendi ve elde edilen sonuçlar alfabetik olarak şöyle sıralandı: Absolut, Amazon, American Airlines, Apple, Delta Air Lines, Disney/ABC, Google, Nike, Starbucks, Subaru, Target, TomboyX ve Wells Fargo.
CMI’ın başkanı Thomas Roth, “2020 yılında olmamıza rağmen LGBTİ+ toplumunun zihinlerinde endişe bulunmaktadır. Bu yüzden markalar derinden ve içten bir şekilde olmak üzere LGBTİ+ toplumunun yanında ve etkileşim halinde olmalıdır,” dedi. “LGBTİ+ müşterilere ulaşmak için pazarını genişletmek veya bu pazara girmek isteyen markalar, toplumun nüanslarını düzgün bir biçimde araştırarak işe başlamalıdır.”
Bu yıl yapılan araştırma, 130 farklı ülkeden 34,000 katılımcıyla gerçekleşti. Araştırma, 14 Mart – 31 Mayıs 2020 tarihleri arasında yapıldı. Bulgular arasında ABD’de 18 ve 75 yaş aralığında 17,230 kişinin kendini LGBTİ+ birey olarak tanımladı.
Ayrıca bulgular, LGBTİ+ topluluğunun karşılaştığı en büyük beş sorunu şöyle sıraladı: Eşit haklara sahip olmak, sağlık hizmeti ve sağlık hizmeti ücretleri, demokrasi tarafından korunmak, ayrımcılığa uğramak, hükümetin koronavirüs salgınına karşı yetersiz olması.