Daha Kapsayıcı Olmak Adına Bir Havayolu Şirketi Daha ‘Baylar ve Bayanlar’ Hitabından Vazgeçiyor!

Japan Airlines (Japon Havayolları) trans ve non-binary bireyler için daha kapsayıcı olmak adına havaalanı ve uçuş duyurularında 'Baylar ve Bayanlar' ifadesini kullanmayı bırakıyor. Havayolunun sözcüsünün AFP'e söylediğine göre JAL, 1 Ekim'den itibaren iki cinsiyete yönelik ifadeleri terk edip, 'Günaydın' ve 'İyi Akşamlar' gibi daha kapsayıcı ifadeler kullanacak. Japan Airlines bu daha kapsayıcı yaklaşımı benimseyen ilk …

Japan Airlines (Japon Havayolları) trans ve non-binary bireyler için daha kapsayıcı olmak adına havaalanı ve uçuş duyurularında ‘Baylar ve Bayanlar’ ifadesini kullanmayı bırakıyor.

Havayolunun sözcüsünün AFP’e söylediğine göre JAL, 1 Ekim’den itibaren iki cinsiyete yönelik ifadeleri terk edip, ‘Günaydın’ ve ‘İyi Akşamlar’ gibi daha kapsayıcı ifadeler kullanacak.

Japan Airlines bu daha kapsayıcı yaklaşımı benimseyen ilk Japon havayolu. ANA Holdings’in sözcüsünün AFP’ye yaptığı ‘Müşterilerimizin yorumlarına göre biz de bu konu üzerinde çalışacağız,’ açıklamasına göre, diğerleri de onu takip edecek.

Bu hamle JAL’in eşcinsel partnerler ve aileleri için ‘LGBT Ally Charter’ uçuşunu takiben geldi. Bu uçuşla eş ve aile indirimleri eşcinsel çiftleri de kapsayacak şekilde değiştirilmişti.

Başka havayolları dillerini daha LGBTİ+ dostu yapmak için çoktan harekete geçti. Avustralya menşeili Qantas 2018 Mart’ında ‘Spirit of Inclusion’ inisiyatifini başlatarak bunu gerçekleştiren ilk havayollarından olmuştu.

Şirket çalışanlarından ‘tatlım, aşkım ve çocuklar’ gibi cinsiyet belirten tabirlerden kaçınmalarını ve ‘karı-koca ve anne-baba’ yerine ‘partner, eş ve ebeveyn’ gibi daha kapsayıcı ifadeler kullanmalarını talep etmişti.

Benzer bir biçimde geçtiğimiz Ekim’de Kanada Havayolları’ysa personelinden ‘baylar ve bayanlar’ şeklindeki hitapları bırakıp, ‘herkese merhaba’ demelerini istemişti.

Geçtiğimiz yıl Delta, JetBlue, United ve American gibi pek çok ABD menşeili firma rezervasyon formlarında cinsiyetsiz bir dil kullanmaya karar vermişti.

United’in sözcüsü: ‘Kapsayıcılığa verdiğimiz önemin bir parçası olarak, bütün müşterilerimizin kendilerini nasıl tanımladıklarından bağımsız olarak rahat ve hoş karşılanmış hissettiklerinden emin olmak istiyoruz. Bu yüzden rezervasyon sürecinde müşterilerimizin kendilerini en yakın hissettikleri cinsiyetle tanımlamalarına izin vereceğiz,’ demişti.

 

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir