fbpx   .  

Güney Afrika’nın İlk Eşcinsel Öpücüğüne Tepki!

Yapılan şikayetler, eşcinsel erkeklerin cinsel sağlığını konu alan reklamı hedefliyor.

South_Africa_Gay_Kiss_Advert

Homofobikler, Güney Afrika’nın ilk gay erkek öpüşmesi barındıran televizyon reklamına karşı oldukça tepkililer.

 

Eşcinsel erkeklerin cinsel sağlıkları adına bir kampanya olan, We The Brave, birçok izleyicinin Reklam Standartları Otoritesi’ne şikayette bulunmalarına yol açtı.

Elton John AIDS Vakfı’yla birlikte kampanyayı piyasaya süren, Anova Sağlık Enstitüsü, “Reklamın amacı insanları şok etmek değil; insanların ilgilerini, alakalı oldukları senaryolar yaratarak içinde bulunduğumuz pazara çekmek. 4.9 milyon Güney Afrikalı– nüfusun %10’u – eşcinsel olarak tanımlandı. Bu komu yararını ilgilendiren acil bir mesele ve biz sorunların etrafında parmak ucunda yürüme lüksüne sahip değiliz.” açıklamalarında bulundu.

Televizyon reklamı, oğlunun yemek masasında erkek arkadaşını öpmesiyle dehşete kapılan bir babayı ekrana getiriyor.

Kanal 24’e göre şikayetler, “Bu saldırgan ve iğrenç!”, “Bunu kızıma açıklayın!”, “Aileyle geçirilen vakte hiç uygun değil.” gibi ifadeler barındırıyor.

Birçok televizyon kanalı reklamı yayınlamayı azaltırken, diğerleriyse, reklamın fazla müstehcen olduğu kanısına vardı.

Yaşananların üzerine, Anova Sağlık Enstitüsü, “Biz ifade özgürlüğü hakkımızı yansıtıyoruz ve bunu ‘Herkes bilgi veya fikir almak ve vermek özgürlüğünü barındıran ifade özgürlüğü hakkına sahiptir’ ifadesini içeren Haklar Bildirgesi’nin 16. Fıkrası’nı kullanarak yapıyoruz.” dedi.

İşte o reklam filmi:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.