İngiliz Erkekleri Geçmişe Göre Daha Kuir

 İngiliz Erkekleri Geçmişe Göre Daha Kuir
Digiqole ad

Yeni bir araştırmaya göre İngiliz yetişkinlerin çeyreği, akışkan cinselliğe sahip olduğunu belirtiyor.

YouGov tarafından 2,000 yetişkin üzerinde yürütülen araştırmaya göre, %26lık bir kesim kendini ‘tamamen heteroseksüel’ haricinde tanımlıyor.

Bu oran 35-44 yaş grubu arasında %35 iken, 18-24 yaş grubu arasında ise %44.

Dikkat çeken sonuçlardan bir başkası ise İngilizlerin %60’ı cinselliği basitçe eşcinsel – hetero ayrımına indirmekten hoşnut değil.

2016 yılında yapılan benzer bir çalışmada, yetişkinlerin sadece %2’si kendisini heteroseksüel haricinde bir şekilde tanımlamıştı.

Benzer bir şekilde YouGov 2015 yılında yaptığı bir çalışmada 18-24 yaş aralığındaki yetişkinlerin %60’ından fazlası kendisini hetero haricinde tanımlamıştı.

Araştırmadan sorumlu isimler arasında yer alan Micahel Brown: “Sonuçlar şok edici gelebilir. Ancak bu bize gösteriyor ki Kinsey cinselliği bir spektrum şeklinde ele almak konusunda haklı. Sonuçta kompleks bir şeyi ikili bir sisteme indirivermek pek sağlıklı değil.”

Çalışmaya göre her altı İngilizden biri eşcinsel ilişki yaşamış ve heteroseksüel kadınlar, eşcinsel ilişkilere, erkeklere kıyasla daha açık. 

Bir başka ilginç bulgu da, LGBT yetişkinlerin %40’ı gay ve biseksüellerin toplum tarafından algılanma şeklinin üç yıl önceye kıyasla daha pozitif olduğunu düşünüyor. Lezbiyen ve biseksüel kadınlar için bu oran %37.

Fakat aynı zamanda toplum tarafından hoş karşılanmadığını düşünen gay/biseksüellerin oranı ise %60.

18-34 yaş aralığındaki gay/biseksüel erkeklerin %66’sı, reklamlarda yeterince LGBT gösterildiğini düşünmüyor. Lezbiyen/biseksüel kadınların %60’ı ise, erkeklere kıyasla toplumda daha az görünürlük sahibi olduklarını düşünüyor.

Brown: “Veriler gösteriyor ki eskiye kıyasla daha kuiriz. Gençler özgürlüğün ve rahatlığın verdiği etkiyle böyle düşünüyor olabilir fakat görünüşe göre yaşlılar da kendilerini daha rahat ifade ediyorlar.”

“Medya ve reklam topluluğunun önemi çok büyük. Hem zararlı negatif stereotiplerden uzak durmak hem de kuir bireylerin görünürlüğü adına. Genci yaşlısı, herkes için.”

“Bu araştırmada hedef alınan kitle ve elde edilen sonuçlar, her şirket tarafından dikkate alınmalı. LGBT topluluğu daha fazla temsil istiyor. Bu markalar ve ajanslar tarafından önceliklendirilmeli ve dikkate alınması gereken bir durum.”

Öneriler

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

20 Paylaşımlar
Paylaş20
Tweetle
Paylaş
Pin