fbpx   .  

Lego, Oyuncaklarından Cinsiyet Kalıplarını Çıkartacağını Açıkladı

Lego, hem ebeveynlerin hem de çocukların oyuncakları cinsiyete dayalı olarak görmeye devam ettiğini ortaya çıkaran bir araştırmadan sonra, ürünlerindeki toplumsal cinsiyet klişelerini ortadan kaldırmak için çalışıyor.

Lego tarafından görevlendirilen Geena Davis Medyada Cinsiyet Enstitüsü’nün yaptığı bir anket, ebeveynlerin erkek çocukların oynamasını bekledikleri oyuncaklarla kızların oynamasını bekledikleri oyuncaklarda büyük farklılıklar olduğunu ortaya koydu. Bu tutumlar aynı zamanda ebeveynlerin çocuklarını teşvik ettikleri kariyer türleriyle de bağlantılı.

 

Örneğin, anket ebeveynlerin kızları dans etmeye ve giyinmeye teşvik etme olasılığının beş kat, erkekleri spora katılmaya teşvik etme olasılığının dört kat daha fazla olduğunu buldu. Ayrıca “maskulen” olarak kodlanan oyuncakları oğullarına verme olasılıkları iki katından fazla.

Bir bilim insanı ya da atlet hakkında düşünmeleri istendiğinde, ebeveynlerin bir erkek hayal etme olasılıkları da neredeyse altı kat daha fazla.

Çocukların kendilerine gelince, araştırma, kızların basmakalıp olarak “erkekler için” kabul edilen oyuncaklarla oynamaya daha fazla ilgi duyduğunu, erkeklerin ise “kız” oyuncakları olarak düşündükleri oyuncaklarla oynamakta daha tereddütlü olduklarını buldu.

Erkeklerin yüzde yetmiş dördü, bazı oyuncakların ve etkinliklerin sadece kızlar için olduğunu düşünürken, kızların yüzde 62’si erkekler için aynı şeyi düşünüyor. Ancak kızların daha çeşitli faaliyetlerde bulunmaya istekli olmalarına rağmen, rapor onların ebeveynlerin ve toplumun cinsiyetçi beklentileri tarafından geride tutulmaya devam ettiklerini gösterdi.

Lego’nun raporunda,

“Kızlar dünyaya hazır, ancak toplum oyun yoluyla büyümelerini desteklemeye tam olarak hazır değil” dedi.

Erkek çocuklar da bu eşitsizlikten muzdarip.

Cinsiyet uzmanı ve nörobiyolog Profesör Gina Rippon, The Guardian’a, kız oyuncaklarıyla (bebekler gibi) oynamaya istekli erkek çocuklarının azlığının, temel yetiştirme becerilerini geliştirmeyi kaçırdıkları anlamına geldiğini söyledi.

Tersine, Lego gibi oyuncaklarla oynamaya teşvik edilmeyen kızların “hayatlarında onlara yardımcı olacak uzamsal becerileri geliştirmediğini” söyledi.

Geena Davis Enstitüsü CEO’su Madelina Di Nonno, erkeklerin geleneksel olarak kız oyuncaklarıyla oynama konusundaki bu tereddütünün, sözde erkek niteliklerinin ve davranışlarının, kadın nitelikleri ve davranışlarına kıyasla daha fazla değer gördüğünü gösterdiğini de sözlerine ekledi.

Di Nonno, “Toplumlar, tipik olarak kadınlarla ilişkilendirilen davranış ve faaliyetlerin değerli veya önemli olduğunu anlayana kadar,” dedi, “ebeveynler ve çocuklar onları kucaklamakta tereddüt edecekler.”

Lego Group’un ürün ve pazarlama sorumlusu Julia Goldin, şirketin oyuncaklarını tüm cinsiyetlere pazarlamak için çok çalıştığını söyledi. İnternette müşteriler cinsiyete göre oyuncak arayamaz ve şirketin hiçbir ürünü kız veya erkek olarak etiketlenmez.

Goldin, “Her şeyi kız ve erkek çocuklar üzerinde test ediyoruz” dedi. “Şu anki işimiz, geleneksel olarak ‘onlara göre değil’ gibi görülen setlerle oynamak isteyen erkek ve kızları teşvik etmek.”

Şirket ayrıca uygulamalarını geliştirmek için Geena Davis Enstitüsü ile birlikte çalışmaya devam edeceğini söyledi.

Lego dünyanın en büyük oyuncak üreticisi. Bu nedenle, eylemlerinin büyük bir etkisi olabilir. Anket yedi ülkeden yaklaşık 7.000 ebeveyn ve çocuğu içeriyordu: Çek Cumhuriyeti, Japonya, Polonya, Rusya, Birleşik Krallık, Çin ve ABD. Raporda “kız” ve “erkek” dışındaki cinsiyet kimliklerini kapsadığına dair bir ifade yer almıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.