Nielsen Araştırmasına Göre Bilgisayar Oyuncularının %10’u Kendisini LGBTİ+ Olarak Tanımladı

Geçtiğimiz günlerde yapılan "Nielsen Araştırması" sayesinde, LGBTİ+ bireylerin oyun alışkanlıkları ve satın alma güçleri detaylıca araştırıldı.  Bu yıl, Nielsen Games 360 Survey isimli anket, dünya çapında 18 yaşının üzerinde bütün bilgisayar oyuncularının %10'unun kendini LGBTİ+ olarak tanımladığını buldu. Kendini LGBTİ+ olarak tanımlayanların (2000 kişi) %40'ı kendini gay ya da lezbiyen, %50'si biseksüel ve %10'u da …

Geçtiğimiz günlerde yapılan “Nielsen Araştırması” sayesinde, LGBTİ+ bireylerin oyun alışkanlıkları ve satın alma güçleri detaylıca araştırıldı. 

Bu yıl, Nielsen Games 360 Survey isimli anket, dünya çapında 18 yaşının üzerinde bütün bilgisayar oyuncularının %10’unun kendini LGBTİ+ olarak tanımladığını buldu. Kendini LGBTİ+ olarak tanımlayanların (2000 kişi) %40’ı kendini gay ya da lezbiyen, %50’si biseksüel ve %10’u da transseksüel ya da cinsiyetsiz olarak tanımladı.

Nielsen’in raporları, LGBTİ+ bilgisayar oyuncularının heteroseksüel bilgisayar oyuncularına kıyasla oyunlara ayda %8 daha fazla para harcadığını buldu. LGBTİ+ bilgisayar oyuncuları ayda ortalama 16,01 dolar harcarken heteroseksüel bilgisayar oyuncularının 14,78 dolar harcadığı bulundu. 

Aynı zamanda yapılan araştırmayla LGBTİ+ bilgisayar oyuncularının simülasyon oyunlarını daha fazla oynadığı ortaya çıktı.

LGBTİ+ bireylerin bilgisayardan ziyade konsol satın almaya ve konsol oyunları oynamaya daha meyilli olduğu ortaya çıktı. Ayrıca LGBTİ+’lerin %38’inin Playstation’ı, %22’sinin XBOX’ı, %19’unun da Nintendo oyun konsollarını tercih ettiği bulundu. 

Nielsen raporları bilgisayar oyuncularının %36’sının Super Smash Bros. gibi dövüş oyunlarını oynadığını ve diğer %36’lık kısmın Dead by Daylight gibi korku oyunlarını oynadığını da buldu. Bilgisayar oyuncularının ise %46’sının The Witcher gibi RPG oyunlarını oynadığı ortaya çıktı. Mobil oyuncuların %40’ı The Sims gibi simülasyon oyunlarını oynarken diğer %40’lık kısmın da Reigns: Game of Thrones gibi RPG oyunları oynadığı ortaya çıktı.

Nielsen temsilcisi araştırmayla ilgili şunları söyledi,

“Araştırma, oyunculuk dünyasının iç sesini detaylıca göstermiştir. LGBTİ+ bilgisayar oyuncuları aktif oyunculardır. Aynı zamanda birçok medya trendinde en çok harcama yapan müşterilerdir.” 

Oyun şirketlerinin bu araştırmayı göz önünde bulunduracağını ve daha fazla “The Last of Us Part II” ve “Assassin’s Creed Oddysey” gibi LGBTİ+’leri dahil edici oyunlar çıkaracağını umuyoruz. 

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir