Valentino’dan Homofobik Müşterilere Cevap!

Moda her zaman eşcinselliği kapsayan bir endüstri olmuştur – tasarımcılardan moda editörlerine, makyaj sanatçılarından kuaförlere. Bu nedenle, yakın tarihli bir Valentino kampanyası, androjen bir erkek modelin yer aldığı mütevazı bir reklam nedeniyle tüketicilerden büyük tepki aldığında hem tasarımcı ve yaratıcı yönetmen Pierpaolo Piccioli, hem de tartışmanın merkezindeki model (ve fotoğrafçı) Michael Bailey Gates şaşırdı.  Valentino …

Moda her zaman eşcinselliği kapsayan bir endüstri olmuştur – tasarımcılardan moda editörlerine, makyaj sanatçılarından kuaförlere.

Bu nedenle, yakın tarihli bir Valentino kampanyası, androjen bir erkek modelin yer aldığı mütevazı bir reklam nedeniyle tüketicilerden büyük tepki aldığında hem tasarımcı ve yaratıcı yönetmen Pierpaolo Piccioli, hem de tartışmanın merkezindeki model (ve fotoğrafçı) Michael Bailey Gates şaşırdı. 

Valentino markasının tüketicileri ve hayranları, reklam kampanyasının alaka düzeyini ve markaların bütünlüğünü hızlıca dile getirdiler. Reklamın arkasındaki mesajın kesinlikle markayla hiçbir ilgisi olmadığını ve bunun bir tür misyon ifadesi olduğunu hissettiler. Out Magazine’e göre bir kişi “Bu ÇOK fazla” diye yazdı. 

“Bu ÇOK fazla… Çantalar kadınlar için mi? Bu reklam kimler için yapıldı? Bu iğrenç görünüyor, üzgünüm. Bunun gibi görseller çocuklara bile gösterilmemeli. ” 

Başka bir kızgın marka tüketicisi şunları yazdı: 

“Bu cinsiyet karmaşasından bıktım.”

https://www.instagram.com/p/CNfq59Vpjbi/?igshid=11yh1nuzg4ldr

Dikkatin merkezindeki görüntüde fotoğrafçı (aynı zamanda öne çıkan model) Michael Bailey Gates, çıplak olarak ve uzun saçlarıyla poz veriyor ve bir Valentino çantası tutuyor. Görüntüde ağır bir makyaj yok, karşı cinsiyetin kıyafetlerini giymek yok veya translar yoktu- ancak yine de marka, homofobik internet trollerinden ağır eleştirilerle karşılaştı. 

Valentino’nun Instagram hesabı reklamı, “ifade özgürlüğü ve bireyselliğin sınırsızlığı için bir takdir ifadesiyle birlikte yayınladı- ancak bir tüketici bu ifadeyi küçümsedi.

https://www.instagram.com/p/CNhuQ5krRDr/?igshid=tas4mdra970t

“İfade özgürlüğü, bariz olanı belirtmeniz ve erkekleri kadına dönüştürmeyi teşvik etmeniz gerektiği anlamına gelmez. Ürünlerinizi beğenirken, kadın olmak isteyen bir adama ve sizin onu bize zorla sunuşunuza baktığımda midem bulanıyor. Sizin ürünlerinizi giyen gerçek kadınları seviyorum, kadına dönüştürmek istediğiniz erkekleri değil.” 

Ancak kampanyanın arkasında ve markasının arkasında duran Piccioli (2019 Met Gala için süper model ve moda ikonu Naomi Campbell’ı giydirdi), nefreti (ve nefretleri) ele almak için Instagram’a gitti. 

“Benim işim, yaşadığımız zamana, güzelliğe ve güzel olduğunu düşündüğümüze göre güzellik vizyonumu sunmak, bu kendi değerlerimizin bir yansıması…”

“Her türlü şiddete, nefrete, ayrımcılığa ve ırkçılığa karşı durmalı ve kınamalıyız ve bunu yapmak için sesimi ve işimi şimdi ve sonsuza dek kullanmaktan gurur duyuyorum.”

“Değişim mümkün, kimse kolay olacağını söylemedi ama ben özgürlük, sevgi, hoşgörü ve büyüme adına zorluklarla yüzleşmeye hazırım.”

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir