Yeni Bir Araştırma, Z Kuşağının Cinsellik ve Cinsiyet Konusunda Daha Açık Görüşlü Olduğunu Buldu

Randevu uygulaması Tinder'ın yaptığı yeni bir araştırma, Z kuşağının cinsellik ve cinsiyet konusunda daha açık görüşlü olduğunu buldu. Z kuşağının cinsel yönelim ve cinsiyet kimliği ayarlarında daha fazla seçeneği işaretlediği ortaya çıktı. 18 ve 25 yaş arası 3,453 Z kuşağı kullanıcısı arasında yapılan bir araştırma, geçtiğimiz üç yıl içinde kullanıcıların farklı cinsiyetlerle randevulaşmaya daha açık …

Randevu uygulaması Tinder’ın yaptığı yeni bir araştırma, Z kuşağının cinsellik ve cinsiyet konusunda daha açık görüşlü olduğunu buldu. Z kuşağının cinsel yönelim ve cinsiyet kimliği ayarlarında daha fazla seçeneği işaretlediği ortaya çıktı.

18 ve 25 yaş arası 3,453 Z kuşağı kullanıcısı arasında yapılan bir araştırma, geçtiğimiz üç yıl içinde kullanıcıların farklı cinsiyetlerle randevulaşmaya daha açık olduğunu buldu. Tinder’ın yönelim özelliği kullanıcılara profillerinde birden fazla cinsel yönelim seçme özelliği sunuyor.

Ankete katılanların %86’sı ailelerinden daha hoşgörülü olduklarını söyledi. Ancak sadece %13’lük kısım ailesine ve arkadaşlarına cinsel yönelimlerini açıkladıklarını belirtti. Ayrıca Z kuşağı öğrenecek çok şey olduğunun farkına vardığını ve ankete katılanların %44’ü LGBTİ+ konularında daha iyi bir eğitim ve rehberliğe ihtiyaç duyulduğunu ifade etti. %25’ten fazlası ise kendilerini bu konularda TV ve filmlerle, %3’ten azı ise sosyal medya ve influencerlar’la eğittiğini söyledi.

Ayrıca çalışma, Z kuşağının interneti güvenli bir alan olarak gördüğünü, %71’i de online platformların diğer insanlarla iletişime geçmelerine imkan verdiğini ve %75’inin de tanışma uygulamalarının kendilerini daha iyi tanımada yardımcı olduğunu ifade etti. Tinder’ın 2019 yılındaki raporuna göre Z kuşağı güvenilirliğe diğer her şeyden daha çok değer veriyor. Katılımcıların yaklaşık yarısı bu özelliğin birinin komik veya kibar olmasından daha önde geldiğini belirtti. Aynı raporda iklim değişikliği, çevre ve sosyal adalet gibi kavramların Z kuşağının profillerinde en popüler kavramlar olduğunu da ortaya koydu.

Tinder CEO’su çoklu cinsiyet ve yönelim özelliğinin kullanıcılarının gerçek anlamda görülmesini ve bunun yolunun da kişinin gerçekten kendisi olmasından geçtiğine inandıkları için eklendiğini söyledi. Aynı zamanda Z kuşağının dünyaya karşı daha kucaklayıcı olmada önderlik ettiğini, uygulamalarıyla bir farklılık yaratabileceklerini ve bu yeni özellikleri insanlara tanıtmak için sabırsızlandıklarını ifade etti.

Uygulama, çoklu cinsiyet seçeneğini 2016 yılında kullanıma sundu ve bu özellik, 2019’da kullanıcıların seçebileceği 50 cinsiyet seçeneğine kadar çıktı. Ancak, birçok transseksüel birey Tinder’ı cinsiyetsiz kullanıcıları engellediği için ve müşteri destek hattının da yetersiz olduğunu söyleyerek eleştirdi ve buna Trace Lysette ve Peppermint gibi bir birkaç ünlü isim de dahil oldu.

Tinder’ın yönelim özelliği şu anda Amerika, İngiltere, Kanada, İrlanda, Hindistan, Avustralya ve Yeni Zelanda’da mevcut ancak uygulama birkaç ay içinde çoklu cinsiyet özelliği yanında bu özelliğini de küresel çapta genişleteceklerinin müjdesini verdi. Bu özellik, LGBTİ+ karşıtı yasalar uygulayan 70 ülkede LGBTİ+ kullanıcılarını tanışma uygulamalarının kullanımı konusunda risk olup olmadığı konusunda bilgilendirmek amacıyla geçen yıl oluşturulan Traveler Alert özelliğinin ardından geliyor.

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir