Yeni Bir Rapora Göre, LGBTİ+ Öğrenciler En Çok Üniversitede Rahat Hissediyor

Yeni bir rapora göre, yüksek öğrenim LGBTİ+ öğrencilerin kendilerini daha açık bir şekilde ifade etmeye başlayabilecekleri bir yer. “Sonraki Adımlar: LGBTİ+ öğrencilerin eğitimdeki deneyimi nedir?” verileri, Stonewall ile işbirliği içinde UCAS tarafından toplandı ve yayınlandı. LGBTİ+ öğrencilerin %64'ünün okulda kimlikleri konusunda açık olma konusunda rahat olduğu ve üniversite söz konusu olduğunda bu rakamın %82'ye yükseldiği …

Yeni bir rapora göre, yüksek öğrenim LGBTİ+ öğrencilerin kendilerini daha açık bir şekilde ifade etmeye başlayabilecekleri bir yer.

“Sonraki Adımlar: LGBTİ+ öğrencilerin eğitimdeki deneyimi nedir?” verileri, Stonewall ile işbirliği içinde UCAS tarafından toplandı ve yayınlandı.

LGBTİ+ öğrencilerin %64’ünün okulda kimlikleri konusunda açık olma konusunda rahat olduğu ve üniversite söz konusu olduğunda bu rakamın %82’ye yükseldiği sonucuna varıldı.

Her 10 LGBTİ+ öğrenciden dokuzunun eğitimde olumlu veya tarafsız bir deneyime sahip olduğu ve dörtte üçünün akranları tarafından kabul edilmesini bunun temel nedeni olarak gösterdiği tespit edildi.

Stonewall Araştırma ve Politika Müdür Yardımcısı Eloise Stonborough,

“Binyılın başında, okullarda LGBTİ+ konularını öğretmek hâlâ yasa dışıydı – bu çığır açan araştırma, LGBTİ+ katılımını teşvik eden okullar ve kolejlerle o zamandan bu yana kaydedilen büyük ilerlemenin altını çiziyor.” Dedi.

Buna rağmen, her 10 kişiden birden fazlası, yükseköğretime girdiklerinde nasıl “açık” olacaklarından emin değil.

Bir tanesi gerekçe olarak “Çokça transfobiyle karşılaştım ve daha fazla deneyimlemek istemiyorum” dedi.

Bir başkası, “Bu kişisel ve kendim öğrenmek için hala zamana ihtiyacım var” diye ekledi.

Bir başkası, “İnsanların kim olduğuna/etraflarında ne kadar rahat hissettiğime bağlı” diye düşüncelerini paylaştı.

Zorbalığın, trans öğrencilerin okuldan hoşlanmamalarının ana nedeni olduğu bulundu ve %17’si orada olumsuz bir deneyim yaşadıklarını söyledi – bu rakam LGBTİ+ öğrencilerin genelinden %5 daha yüksek.

Yeni UCAS verileri ayrıca trans öğrencilerin okulda daha düşük başarı oranlarına ve daha fazla ruh sağlığı problemlerine sahip olma olasılıklarının daha yüksek olduğunu gösteriyor.

Üniversiteye başvururken, LGBTİ+ öğrencilerin bir akıl sağlığı problemi beyan etme olasılıkları LGBTİ+ olmayanlara göre, sırasıyla %13’e karşı %2,9’le dört kat daha fazlaydı.

İngiltere’de ikamet eden başvuru sahiplerinin yaklaşık 250’de biri trans olarak tanımlanır ve bu grubun %22’si akıl sağlığı problemi yaşadığını beyan ediyor.

Kentsel alanlar, Kuzey-Batı ve İskoçya’daki üniversitelere yerleşme konusunda bir eğilimle LGBTİ+ adayları tarafından tercih ediliyor.

“Raporumuz, önemli ilerlemeler kaydedilmesine rağmen, LGBTİ+ öğrencilerin kendilerini özgür hissedebilecekleri, ayrımcılık veya farklı muamele görme korkusu olmadan eğitimi deneyimleyebilecekleri bir eğitim ortamı yaratmak için hepimizin yapması gereken işler olduğunu vurguluyor,’ diyen UCAS İcra Kurulu Başkanı Clare Marchant, sözlerine şöyle devam etti:

“Bu, özellikle öğrencilerin aniden yabancılarla yaşadığı ve ne kadar açık olabileceklerini düşündükleri konaklama söz konusu olduğunda geçerli.”

UCAS tarafından 24 Eylül’de yayınlanan raporda, LGBTİ+ olduğunu beyan eden her 13 adaydan birinin yanı sıra UCAS anketine katılan yaklaşık 3.000 öğrencinin eğitim deneyimleri hakkındaki düşünceleri de inceleniyor.

Yorumlar

Bir Yanıt Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir