Uluslararası giyim perakendecisi Zara, New York'taki bir mağazasında sorun yaşayan ve ayrımcılığa uğradığı iddia edilen transseksüel bir müşterisine 30 bin dolar ödedi. Zara, yıllar boyunca 'cinsiyetsiz' kıyafet tasarımlarını kullanarak cinsiyeti klişeleştirmekten kaçınmaya çalışan bir marka oldu. Fakat 33 yaşındaki yazar ve öğrenci Medina'ya göre Zara'daki alışveriş deneyimi oldukça farklıydı. Medina, 2016 yılında New York'taki bir …
Zara, Mağazasında Ayrımcılığa Uğrayan Trans Müşterisine “Duygusal Hasar” Nedeniyle 30 Bin Dolar Ödedi
Uluslararası giyim perakendecisi Zara, New York’taki bir mağazasında sorun yaşayan ve ayrımcılığa uğradığı iddia edilen transseksüel bir müşterisine 30 bin dolar ödedi.
Zara, yıllar boyunca ‘cinsiyetsiz’ kıyafet tasarımlarını kullanarak cinsiyeti klişeleştirmekten kaçınmaya çalışan bir marka oldu. Fakat 33 yaşındaki yazar ve öğrenci Medina’ya göre Zara’daki alışveriş deneyimi oldukça farklıydı.
Medina, 2016 yılında New York’taki bir Zara mağazasında erkek reyonundan alışveriş yaparken erkek soyunma kabinini kullanmak istedi. Fakat Medina’nın isteği, bir mağaza çalışanı tarafından reddedildi. Mağaza çalışanı, Medina’ya ‘erkek olmadığı için’ soyunma kabinini kullanamayacağını söyledi.
Medina verdiği röportaja,
“Çok kötü hissettim, çünkü istediğim gibi giyinebileceğimi düşündüm. Abartıyormuşum gibi olsun istemiyorum ama bir an için bana ait olan insan haklarım ihlal ediliyormuş gibi hissettim.”
Bu olay üzerine insan haklarıyla ilgilenen NYC Commission, duruma el atarak dört yıl sonra bir çözüme ulaştı. Zara, Medina’ya duygusal hasar sebebiyle 30 bin dolar ödedi ve mağazalarında gelecekte ayrımcılık yapılmaması için tedbir alınacağını belirtti. Bu tedbirler arasında New York’ta Zara mağazalarında çalışan 1,100 Zara personelinin ayrımcılığı önlemeye yönelik eğitime girmesi yer alıyor.
Medina, Zara’nın durumu böyle halletmiş olduğu için “çok mutlu” olduğunu belirtti. “Bu büyük bir adım,” dedi.