Haberler Teknoloji

Facebook ve Instagram Önce LGBT Reklamlarını Reddetti, Sonra Özür Diledi

GMag
Yazar: GMag

Kadınlar, translar ve ikili sistemin dışında kalan kullanıcılar için ilişkiler ve aşk hakkında bültenler yayınlayan Salty, Facebook ve Instagram reklamlarının ‘escort hizmeti’ ile ilişkilendirildiğini ve reddedildiğini açıkladı. Reklamlarda ise çıplaklık veya seks işçiliği namına hiçbir şey yok.

Söz konusu platformlar, kararlarını değiştirmiş olsa da bu durum sosyal medyada LGBT içeriğe olan önyargıyı gözler önüne seriyor.

9 Temmuz’da Salty’nin bir dizi tweet ile paylaştığı gelişmeler, sosyal medyada yankı uyandırdı.

“Reddedilen reklamlarımız bunlar. Herkes tamamen giyinik. Bu reklam ‘escort hizmeti’ olarak nitelendirildi.”

“Telefonda bir engelli. İnterseks bir aktivist. Tamamen giyinik, hiçbir çıplaklık yok. Dijital dünyanın ırkçılığı ve cinsiyetçiliği dayattığı bir durum daha.”

Facebook ve Instagram, sonrasında reklamları onayladı. Salty’nin açıklamasına göre Facebook yetkilileri, çıplaklığa dair yaptıkları politika değişiklikleri ve düzenlemeler hakkında konuşmak için kendilerini davet etti. 

Instagram ise aşağıdaki açıklama ile duruma açıklık getirmeye çalıştı:

“Her hafta binlerce reklam inceliyoruz – ve bazen hata yapıyoruz. Burada da bir hata var ve bunun için özür diliyoruz. Reklamları yayına aldık ve durumun neden kaynaklandığını araştırıyoruz.”

Instagram daha önce #Gay, #Lesbian ve #Bi etiketlerini kullanıcıların cinsel içerikli öğelerle istismar etmesi sebebiyle yasaklamış, sonra ise tekrar kullanılabilir hale getirmişti. 

Yorum Yaz

18 Paylaşımlar
+1
Paylaş18
Tweetle
Paylaş
Pin