fbpx   .  

HIV Pozitif Erkekler Virüsle Yaşlanma Hakkında Farkındalık Yaratmak İçin Soyundu

HIV: Sadece Benim Bir Parçam adındaki yeni bir kampanya, HIV erkeklere uzun ve sağlıklı bir yaşam için cesaret vermeyi amaçlıyor. Kampanyada pozitif olan ve tedavi gören Avrupa’dan 11 erkek yer alıyor.

Kampanyanın amacı erkeklerin aktif bir rol üstlenerek mümkün olduğu sürece kaliteli bir yaşam yaşamaları. Bu, kapmaya yatkın oldukları diğer hastalıkların farkında olmaları ve yaşlanmanın sıradan zorluklarına göğüs germeleri anlamına geliyor.

 

Kampanya ecza devi Gilead Sciences tarafından yürütülüyor ve Plus Onlus (İtalya), BASELINE (Birleşik Krallık) ve ARDHIS (Fransa) gibi kurumların birleşimiyle kurulan birlik tarafından yönlendiriliyor.

Kampanyada yer alan her erkek birer fotoğraf ve video projesine katıldı. Üstlerini çıkaran erkeklerin vücuduna başka bir ölüm sebebiyle etkilenebilecek değişik bölgelerinin altı çizildi. Bunlara kemikler, akciğerler, böbrekler ve kalp dahil. 2. tip şeker hastalığı gibi hastalıklar da gösterildi.

Zihinsel sağlık da unutulmadı. HIV tanısı konanların ruhsal rahatsızlıklara daha yatkın oldukları biliniyor. Videolarda erkekler HIV pozitif olmak ve endişeleri hakkında konuşuyorlar.

İnsanların atmaya cesaretlendirildikleri adımlar arasında beslenmelerine dikkat etmeleri ve kilolarına bakar olmaları, sigara içmeyi bırakmaları veya basitçe medikal profesyonellerle sağlıkları hakkında konuşmaları var.

Kampanyaya dahil edilenlerden birisi Yunanistan’dan 38 yaşında olan ve 7 yıldır HIV’le birlikte yaşayan Antonis Papazoglou.

“Bir çok HIV engelleme kampanyası var ama HIV’le yaşayanlar için neredeyse hiç yok. Bu kampanyanın başkalarına yalnız olmadıklarını söyleyerek yardım etmesini istiyorum. Korkmak ve teşhisle nasıl başa çıkacağını bilmemek çok normal ama bunu bir kere yaptıktan sonra devam etmek ve sağlıklı yaşamak çok kolay.”

Kampanya’ya katılanlardan bir başkasında Liverpool, İngiltere’den 32 yaşındaki Greame. Dünkü etkinlikte, 5 yıl önce kendisine yapılan teşhisin ruhsal sağlığını nasıl değiştirdiğini anlattı:

“Teşhis haberi bir araba kazası gibiydi. Kampanyaya katılmak güçlendiriciydi hem de çok. HIV’den önce 20’li yaşlarımın çoğunu ruhsal sorunlarla geçirdim, travmalar yaşamıştım. Teşhis hayatımı tekrar değerlendirmeme ve destek aramama sebep oldu. Ruhsal sağlığıma dikkat etmeye ve kendimi daha çok sevmeye başladım. HIV pozitif olmak çok kötü ama ondan çıkacak iyi şeyler de yok değil, bu kampanya gibi.”

Kampanyayı destekleyen medikal profesyonellerden Chelsea & Westminster NHS Trust’ta danışman hekim olarak çalışan Dr. Tristan Barber şunları söyledi:

“HIV kontrolü hakkındaki bakışımız son yıllarda değişti ve şimdi de hastalığın uzun süreli etkisiyle alakalı diğer sağlık problemlerine dikkat çekmeliyiz. Artık mevzu sadece virüsü kontrol etmek değil. HIV’le bağlantılı diğer hastalıklar hakkında hastaların farkındalığı arttırılmalı ve bu kampanyayı bu yönde bir katalizör olarak görüyoruz.”

 

Barber piyasadaki anti-HIV ilaçların çoğunlukla hastalar tarafından tolere edildiğini ve kampanyanın hastaların doktorlarıyla daha rahat konuşmasını sağladığını umduğunu söyledi.

Gilead Sciences Europe’ta medikal direktör olarak çalışan Peter Borg’a neden Gilead’ın kampanyayı ürettiği soruldu ve Borg da Avrupa’da HIV’le birlikte yaşayan her 3 kişiden 1’inin 50 yaşın üstünde olduğunu hatırlattı.

“Bu tedavinin başarılı olduğunu ve şimdi de HIV’le uzun yaşamanın çıkaracağı sorunlara dikkat edilmesi gerektiğini gösteriyor. Kampanyanın tüm amacı bu yan ölüm sebeplerinin varlığı hakkında farkındalık yaratmak. Bu sayede doktorlarla bu konuda diyaloglar kurulabilir ve yapılması gerekenler yapılır.”

Kadınları hedef alan benzer bir kampanya bu senenin sonrası için planlandı.

Kampanyayı hoş karşılayanlardan birisi HIV-pozitif blogger Tom Hayes’ti.

“Bir ecza şirketi için cesur bir kampanya. Genellikle bu konularda daha temkinli olmalarıyla bilinirler. Erkeklerle seks yapan erkekler hakkındaki bir konuya eğilmeleri mutluluk verici. Bu alandaki en etkileyici şey bence hastalıklardan gerçekten etkilenen insanların kampanyaya dahil edilmesi. Aynı dertten muzdarip diğer insanları etkiliyor ve yardım almalarını sağlıyor.”

NAM’ın yürütücü yapımcısı Matthew Hudson da kampanyayı hoş karşıladı.

“HIV’li insanlar artık daha uzun yaşıyor. Birleşik Krallık’ta HIV’le yaşayanların 4’te 1’i 50 yaş üstünde. HIV’in yaşlanan insanlar üstündeki etkisi artık bizi etkiliyor. Kalp rahatsızları, diyabet ve kanser gibi hastalıklar HIV’li insanlarda virüse ve yaşam tarzına bağlı sebeplerden dolayı daha çok ortaya çıkıyor. HIV’li insanlar sigara içmeye ve stres sahibi olmaya daha yatkın oluyor ve bunlarda çeşitli sağlık sorunlarına sebep oluyor. Özellikle yaşlandıkça sağlık personeliyle irtibatta olmak önem kazanıyor. HIV kliniklerinde yapılan testler ve ölçümler problemlerin daha erken yakalanmasını sağlıyor.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.