İzleyin: Pantene Yeni Reklam Filminde Trans Bir Kızın ve Ailesinin Gerçek Hikayesini Ekrana Taşıdı

 İzleyin: Pantene Yeni Reklam Filminde Trans Bir Kızın ve Ailesinin Gerçek Hikayesini Ekrana Taşıdı
Digiqole ad

Saç bakım markası Pantene, bir trans kızın ve ailesinin gerçek hikayesini anlatan sıcak bir reklam yayınladı. 

15 Mart Pazartesi günü Twitter’da yayınlanan reklam, lezbiyen ebeveynler Ashely ve Ellie ile trans çocukları Sawyer’ın hikayesini paylaşıyor. Twitter gönderisinde “Saç, kimliğimizin büyük bir parçası. Kendilerini, stillerini ve yaratıcılıklarını saç stiliyle ifade etmeyi seçen Sawyer gibi LGBTİ+ gençler için, göründüklerini hissetmelerine yardımcı olabilir,” diyor.

İki dakikalık reklam filmi, Sawyer’ın annesi Ashley’nin sevimli çocuğunu “olgun”, “cesur” ve “yaratıcı” olarak tanımlamasıyla başlıyor. Daha sonra, Sawyer’ın “istediği kıyafeti giydiği ve saçını yaptığı” zamanın “onu gördüğü ilk gün” olduğunu söyledi.

Ashley, “Her zaman cinsiyet açısından çok yaratıcıydı ve saç, geçişinin büyük bir parçası oldu” dedi.

“Kendisini bir kız olarak tanımladığını söylediğinde, hemen saçlarını uzatmak istedi.” 

Sawyer, saçlarını uzatmasına izin verilmesinin kendisini “iyi ve kendinden emin” hissettirdiğini söyledi ve ekledi:

“Bu, içimin dışımla eşleşmesini sağladı.” 

Ashley, ebeveyn olarak “çocuğunun sevilmesi ve kabul edilmesi” konusunda endişelendiğini itiraf etti. Ama o her zaman Sawyer’ı “kim olduğunu gizlememe”, “her zaman kendisi olma” ve “dışarı çıkıp olduğu gibi var olmaktan asla korkmama” konusunda cesaretlendirdi.

Sawyer ayrıca ailenin sloganının “hangi yolu izlerseniz izleyin herkes herkesi seviyor” olduğunu paylaştı. 

Sawyer, “Bu, ne olursa olsun ben olabileceğim anlamına geliyor,” dedi.

“Önemli değil çünkü herkes beni seviyor.” 

Twitter’da 127.000’den fazla kez görüntülenen reklam, çevrimiçi transfobik istismar dalgalarına maruz kaldı. 

Ancak Pantene, LGBTİ+ ailelerine ve çocuklarına verdiği desteği ikiye katladı. Saç bakım markası 19 Mart Cuma günü paylaştığıı bir gönderide,

“Transfobinin dünyamızda veya sayfamızda yeri yoktur” dedi. 

Pantene,

“Son gönderimizin videosunda yer alanlara yöneltilen zorbalık ve tacize yanıt olarak: Bu #GüzelLGBTİ+ ailesinin ve tüm topluluğun yanındayız,” diye yazdı.

Gönderiye trans bayrağı, gökkuşağı ve ışıltılı kalp emojileri eşlik etti. 

Bir kişi şaka yollu olarak güzel reklamın onu “daha çok saçı olsaydı” daha fazla Pantene ürünü kullanmaya ikna edeceğini yazdı. Dedi ki: “Bu, herkesin hoş karşılandığını ve kabul edildiğini belirten bir mesaj içeren basit ve otantik bir hikaye…”

Pantene’nin LGBTİ+ topluluğunu destekleme konusunda bir geçmişi var. 

İngiltere temsilcisi trans gazeteci Paris Lees olan marka, kuaför salonlarını ve berberleri daha trans-kapsayıcı ve cinsiyeti onaylayıcı hale getirmeyi amaçlayan bir girişim olan Dresscode Project ile çalışıyor. 

Pantene ayrıca yakın zamanda yazar ve sanatçı Travis Alabanza ve annesi Desiree’ye bir fotoğraf çekiminde yer verdi. Travis, genç translara “dışarı çıkıp sevilebileceğini” vurgulamak için çekim yapmanın onlar için önemli olduğunu söyledi.

Travis, “Çoğu zaman, trans kişiler ve ailelerden bahsettiğimizde, cinsiyet uyumsuzluğunun belirtilerini göstermeye başladığınız anda, uzak duruluyorsunuz,” dedi. 

Birçok transın kimlikleri nedeniyle aileleri tarafından dışlandığını gösteren “çok gerçek istatistikler” olmasına rağmen, Travis, Pantene reklamlarının “gençlere ve ebeveynlerine, çocuklarınız açıldığında ne yaptıklarıyla ilgili başka bir seçenek olduğunu göstermesini çok sevdiğini,” söyledi. 

Öneriler

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Paylaşımlar
Paylaş
Tweetle
Paylaş
Pin