fbpx   .  

İzleyin: Snickers, Tartışma Yaratan Homofobik Reklamı İçin Özür Diledi

Snickers İspanya, pek çok kişinin homofobik olarak adlandırdığı tartışmalı bir reklam kampanyası yürüttükten sonra zor durumda.

Resmi olarak yayından kaldırılan ancak ekran görüntüsü alınıp Twitter kullanıcısı @gamomena tarafından yeniden yayınlanan 20 saniyelik klip, uzun saçlı, zayıf, feminen  bir erkekle başlıyor (İspanyol blog yazarı ve medya kişiliği Aless Gibaja tarafından canlandırılıyor), ve bu kişi bir arkadaşıyla sahildeki bir restoranda takılıyor ve bir garsondan “A, B ve C vitaminli seksi portakal suyu” sipariş ediyor.

 

Biraz şaşkın bakışlardan sonra, garson Gibaja’nın karakterine bir Snickers dondurması veriyor ve bir ısırıktan sonra sihirli bir şekilde daha geniş, kısa saçlı, belirgin şekilde daha tok sesli maskülen bir erkeğe dönüşüyor.

Arkadaşı “Daha iyi mi?” diye soruyor.

Sakallı erkek,  “Daha iyi,” diye yanıtlarken, ekranda Snickers’ın alametifarikası olan “Açken Sen Sen Değilsin” cümlesi yanıp sönüyor.

Tüm reklam kesinlikle femmefobi kokuyordu ve (haklı olarak) İspanya’nın dört bir yanındaki kuirlerden ve kuruluşlardan tepkiler aldı.

Ülkenin LGBTİ+ Devlet Federasyonu Twitter’dan yaptığı açıklamada,

“Bu noktada klişeleri sürdürmeye ve homofobiyi teşvik etmeye devam eden şirketlerin olması utanç verici ve üzücü” dedi. “Bir dahaki sefere biraz eğitime ihtiyacın olursa, işte buradayız, Snickers.”

İspanyol politikacı Íñigo Errejón, homofobik Snickers reklamına Twitter’dan verdiği yanıtında “Merhaba, @snickers_es” dedi. “Pluma’yı (feminen eşcinsel erkekleri tanımlamak için kullanılan İspanyolca bir terim) damgalamaktan ve onlara gülmekten hoşlanmıyorum. Özellikle de LGBTİ+lara yönelik saldırıların arttığı bir yazda daha da az.”

Tartışma internette dolaşmaya başladıktan kısa bir süre sonra, resmi İspanyol Snickers Instagram hesabı, büyük gaf için özür dileyen resmi bir açıklama yayınladı.

Marka yaptığı özür metninde şunları söyledi,

“Snickers markasında eşitlik ve kapsayıcılık haklarını çok ciddiye alıyoruz ve herkesin kendilerini oldukları gibi gösterme hakkına sahip olduğuna inanıyoruz. Snickers olarak yeni reklam kampanyamızın yol açmış olabileceği yanlış anlama için özür dilemek istiyoruz.”

“Hiçbir zaman herhangi bir kişi veya grubu karalamak veya rencide etmek amaçlanmamıştır. Bu özel kampanyada amaç, açlığın karakterinizi değiştirebileceğini samimi ve rahat bir şekilde aktarmaktı. Yanlış anlaşılmalar için üzgünüz ve yanlış yorumlanabilecek bir mesajın yayılmasını önlemek için kampanyayı derhal kaldırmaya başlayacağız.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.