Yine Reddedildi: Biseksüel Bayrağı Emojisi Başka Bahara Kaldı

 Yine Reddedildi: Biseksüel Bayrağı Emojisi Başka Bahara Kaldı
Digiqole ad

Biseksüel bayrağı emojisi planları uluslararası sembolleri yöneten Unicode Consortium tarafından reddedildi.

Uluslararası olarak tanınan sembollere yakın zamanda gökkuşağı bayrağı ve cinsiyetsiz bireylerin de eklenmesiyle, emojiler LGBTİ+ kapsayıcılığı konusunda uzun bir yol kat etti.

Son emoji listesi, sembolü platformda tanıtmak için verilen uzun mücadeleden sonra trans onur bayrağını da listeye eklemişti.

Ama biseksüel bayrağını emoji listesine ekletmek isteyen kampanyacılar yeni emojileri onaylamak ya da reddetmekle yükümlü Unicode Consortium’un emojiyi reddetmesiyle hayal kırıklığına uğradılar.

Biseksüel onur bayrağını ekleme talebinde bulunan biseksüel aktivist Tanner Marino reddi eleştirdi. Kararın gerekçesi açıklanmadı.

Marino,

‘Başından beri bunun kolay olmayacağını biliyordum. Transseksüel bayrağı emojisi birkaç başvuru, bir ekip ve yoğun medya ilgisi gerektirmişti. Bu ilk başvuruda çalışan tek kişi bendim. Bu bir hata olabilir, ama başvuruyu yetiştirmek istemiştim,’ diye konuştu.

Reddedildikten sonra Marino şu ana kadar 10.000 imza almış bir Change.org kampanyası başlattı.

‘Yakın zamanda yeni emojiler yayınlandı: bir zeytin, Dodo kuşu, kunduz ve tuvalet pompası. Transseksüel bayrağı da dikkate değer bir biçimde bunlar arasındaydı. Platformun daha kapsayıcı bir temsile açık olduğunu gördükten sonra bir biseksüel bayrağı emojisi teklif edildi. Ve reddedildi, bir sebep olmaksızın.’

‘Hangisi daha önemli: bir tuvalet pompası mı yoksa biseksüel topluluğu mu?’

‘Emojiler dünya için bir iletişim ve kendini ifade etme yöntemi- dil ya da bölge fark etmeksizin- ve biseksüel insanlar dışlanmamalılar. Eğer büyük teknoloji şirketleri bir tuvalet pompasında anlaşabiliyorlarsa, insanların cinsel yönelimlerini ifade edebilmelerine de izin vermeliler. Özellikle LGBTİ+ bireylerin yarısından fazlasının kendilerini biseksüel olarak tanımladıkları düşünülürse.’

Unicode Consortium’un web sitesi ‘Başvuru ve seçilme süreci, basit öneriler, kampanyalar ya da ünlüler ya da devlet insanlarından gelen mektuplar ya da tweetlerden etkilenmemektedir,’ diyor.

‘İnsanlar bunun yerine çabalarını birlikte çalışarak istedikleri emoji için yeterli kanıtı sağlamaya yoğunlaştırmalı. Eğer insanların fikirleri varsa bunları başkalarıyla paylaşmayı denemeliler, böylece hep birlikte güçlü bir başvuru yapabilirler.’

Yeni emoji ‘yüksek kullanım beklentisi, kendine özgü olma ve geniş kitle’ özelliklerini sağlamalı diyen kurum, ‘İnsanlar başvurularının diğerlerinden neden daha güçlü olduğuna ikna etmeli zira her sene eklenebilecek yeni emojiler için bir sınır var,’ diyor.

Öneriler

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

25 Paylaşımlar
Paylaş25
Tweetle
Paylaş
Pin