İzleyin: Pantene’den Transseksüellere Destek: Güzelliğe Odaklanın, Cinsiyete Değil

Pantene Tayland, yakın zaman içinde pazarlama stratejisini sloganı ile belli etti: “Güzelliğe odaklanın, cinsiyete değil.”

Farklı mesleklerden farklı insanların gösterildiği 70 saniyelik Pantene reklamında dikkat çeken bir soru var: “Onlara bakınca sadece cinsiyetlerini mi görüyorsunuz?”

Rock Kwanlada

Marka, bu yıl başında trans güzellik kraliçesi Rock Kwanlada ile çalışan Sunsilk’i örnek almışa benziyor. Kwanlada’nın babası ile olan ilişkisini anlattığı reklam filmi, Cannes’da yaratıcılık ödülü almıştı.

Reklam, izleyicide trans bireylerin cesaretine, kararlılığına ve gücüne hayranlık uyandırmaya çalışıyor.

Ekranda, “Güzelliğe odaklanın cinsiyete değil” anlamına gelen #SeeBeautyNotGender etiketi çıkmadan hemen önce, “Ben kadın ya da erkek görmüyorum. Ben olabileceklerinin en güzeli olmaya çalışan insanlar görüyorum.” yazısı beliriyor.

Geçtiğimiz çarşamba Facebook’ta yayınlanan reklam, 38,000 kişi tarafından izlendi ve 1,000’den fazla paylaşıldı.

https://www.facebook.com/pantenethailand/videos/231098510875157/?t=0

Trans bireyler Tayland toplumunun uzun süredir bir parçası olsa ve göz önünde bulunsalar da, yasalar hala yeterince koruyucu ve kapsayıcı değil. Ayrımcılığın önüne geçmek adına çıkartılan cinsiyet eşitliği yasası, önemli çevrelere göre uygulanmıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir