fbpx   .  

LGBT Bankamatik Kartı Tasarımlarından Hangisi Birinci Oldu?

US Bank tarafından düzenlenen LGBT Bankamatik Kartı Tasarım Yarışması’nın kazananı belli oldu.

Yarışmada finale kalan son 3 tasarım

US Bank, LGBT bankamatik kartı tasarlanması için düzenledikleri yarışmanın kazananını açıkladı.

 

Aralık’tan Ocak ayının sonuna kadar süren yarışmaya 400 katılım oldu. Finale kalanlar halk oylamasına sunuldu. Kazanan tasarım, Atlanta’dan katılan Olivia Ogba’nın olurken, diğer tasarımcılardan daha fazla oy alarak -3.600 oy- birinci oldu.

us_bank_lgbt_debit_card

 

Olivia Ogba’nın 1. olan tasarımı

Ogba, Amerika Yüksek Mahkemesi’nin Haziran 2015’te eşcinsel evlilikten yana karar alması üzerine, tasarımı yaptığını söyledi. Vatansever bir 4 Temmuz havası vermek için gökkuşağı renklerini havai fişeklerle birleştirdi.

Kart, US Bank’ın 10 bankamatik kart seçeneğinden biri olacak. Ogba bu yarışmadan 7.500 $ kazandı.

Finale kalan diğer tasarımların sahipleri Ohio’dan Nancy Faulhaber (ellerin kalp sembolü yaptığı tasarım) ve Los Angeles’tan Joseph Escobar (gökkuşağı arka planında yer alan çeşitli insanların olduğu tasarım) oldu. Onlar da 5.000 $ ve 2.500 $ para ödülü kazandılar.

us_bank_lgbti_debit_card_runners

Nancy Faulhaber ve Joseph Escobar’ın tasarımları

Kazanan tasarımın Amerika’nın kuruluş günü 4 Temmuz’dan ilham aldığını söyleyen Ogba sözlerine şöyle devam etti: “Amerika’nın savunduğu şey bu – hiçbir ayrımcılık olmadan herkesin Amerikan rüyasının peşinden gidebilmesi.”

“Cinsel kimliğini açıklamanın büyük bir olay haline gelmediği bir dünyayı sabırsızlıkla bekliyorum. Yemek masasında bir şey uzatırken veya çöpü çıkarırken açılabileceğimiz bir dünya. Mesela ‘Baba, ben gayim.’ ‘A, tamam oğlum. Çöpü sıkı bağladığına emin ol. Geçen seferki gibi sütün dökülmesini istemiyorum.’ demek gibi.”

Ogba’nın tasarımı 15 Mayıs’tan itibaren US Bank’ta müşterilerin kullanımına açık hale gelecek.

Yarışmanın sonucu hakkında, Başkan Yardımcısı ve bankanın LGBT Stratejilerinden Sorumlu Müdürü Ann Dyste şöyle dedi: “US Bank, LGBT topluluğuna destek vermek için sanatçılardan sanatlarını sunmalarını istedi. Yüksek katılımdan dolayı şaşırdık ve aynı zamanda sevindik, bu da tasarımları üç finaliste indirmemizi zorlaştırdı.”

Minneapolis tabanlı U.S. Bancorp, İnsan Hakları Kampanyası (Human Rights Campaign) tarafından hazırlanan Kurumsal Eşitlik İndeksi’nden de (Şirketlerin LGBT dostu politikalarının ve prosedürlerinin indeksi) tam puan aldı.

Bu yıl, Ulusal Gay & Lezbiyen Ticaret Odası, İnsan Hakları Kampanyası, GLEN ve Los Angeles’taki LGBT Merkezi ile olan sponsorluklarının yanında, Amerika’daki 30 Pride festivaline sponsor oldukları söyleniyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.